Subject: Päring Euroopa Liidu tehisintellekti määrus nr (EL) 2024/1689 kohta
From: "Elizaveta Tsyganova" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 May 2025 09:55:38 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast,

Minu nimi on Elizaveta Pärnoja ning mina kirjutan magistritööd Euroopa Liidu 
tehisintellekti määruse nr (EL) 2024/1689 kohaldamise kohta. Mistõttu mind 
huvitab millised sammud Justiits-ja Digiministeerium on astunud seoses selle 
valdkonnaga.

13. juunil 2024 jõustus Euroopa Liidu tehisintellekti määrus nr (EL) 
2024/1689. Määruse sätetest enamik rakendub alates 2. augustist 2026, kuid 
osade puhul, nagu keelatud süsteemide reeglid, on jõustumiskuupäev varasem – 
2. veebruar 2025.

Soovin küsida, millised tegevused on Eestis ette võetud või plaanis ette 
võtta, et tagada määruse edukas rakendamine? Eriti huvitab mind, kuidas on 
käsitletud keelatud süsteemide reeglite rakendamise ettevalmistust ning kes 
hakkab jälgima määruse järgimist.

Ette tänades.

Lugupidamisega
Elizaveta Pärnoja