Subject: EOKL ettepanek ja monopolide hinnajkujundus
From: <[email-masked]>
To: "[email-masked]", "[email-masked]"
Cc: "'Eesti Omanike Keskliit'" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Apr 2025 10:59:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakosta, teen Eesti Omanike
Keskliidu nimel, mille põhikirjast tulenevaks eesmärgiks on seista
tarbijate õiguste eest, ettepaneku kohtuda, et arutada monopolide
hinnakujunduse avalikustamist. Kuigi avaliku teabe seaduse § 28 lõige 1
punkti 26 kohaselt peaks see juba täna nii olema, siis sätestavad
Konkurentsiameti sise-eeskirjad info avalikustamisele olulised piirangud.
Hinnakujunduse avalikustamise probleem on seda aktuaalsem, et mitme
monopoli sagedased hinnatõusud, majandustulemused ja dividendipoliitika on
seadnud õiglase hinnakujunduse tarbijate hulgas kahtluse alla. Kahjuks ei
vähenda seda muret ka Konkurentsiameti kommentaarid, mille kohaselt näeb
amet monopolide kasumlikkuse tagamist enda kohustusena ega kontrolli seda,
kas monopolid oma valitsevat seisundit kuritarvitavad. Leian, et antud
olukorras saavad tarbijad enda õiguseid kaitsta vaid siis, kui
hinnakujunduses tagatakse täielik läbipaistvus.

Jään ootama Teie tagasisidet.

Lugupidamisega,

Andry Krass

Juhatuse esimees