Subject: RE: Küsimus joogivee käitleja kohta
From: "Ramon Nahkur - SOM" <[email-masked]>
To: "Maarja Taaler" <[email-masked]>
Cc: "[email-masked]"
Date: Fri, 25 Apr 2025 17:33:30 +0300

Lugupeetud Maarja Taaler

Küsimus edastati Sotsiaalministeeriumile vastamiseks.

Joogivee käitleja nõuded ja mõiste tuleneb veeseadusest (§ 87):

§ 87.   Joogivee käitleja kohustused

(1) Joogivee käitleja on ettevõtja, kelle tegevus on joogivee tootmine, 
varumine, töötlemine, pakendamine või muud toimingud, mille tulemusel on 
joogivesi kättesaadav tarbijale või teisele isikule, kes oma tegevuses peab 
kasutama joogivett tasu eest või tasuta. Joogivee käitlejaks ei peeta 
individuaalsest veevõtukohast vee võtjat, kes võtab vett keskmiselt vähem 
kui 10 kuupmeetrit ööpäevas või vähem kui 50 inimese tarbeks, välja arvatud 
juhul, kui joogiveega varustamine on osa majandustegevusest või 
avalik-õiguslikust tegevusest.

(11) Joogivee käitlejaks ei loeta toidukäitlejat Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu määruse (EÜ) nr 178/2002 artikli 3 punkti 2 tähenduses, kes võtab 
oma veevõtukohast vett üksnes toidukäitlemisettevõttes kasutamiseks, kui 
kasutatava vee kvaliteet ei mõjuta tarbimisvalmis toidu ohutust ning 
toidukäitleja järgib toiduseaduse §-s 34 sätestatud enesekontrolli nõudeid.

Kodulehel on Miridon OÜ tegevusalaks märgitud joogi- ja tarbevee 
puhastusseadmete, veetöötlusjaamade ja pumplate projekteerimine, müük, 
paigaldus ja hooldus. Äriregistris on Miridon OÜ tegevusalad: „Tööstuslike 
masinate ja seadmete paigaldus“ ja „Mujal liigitamata üldmasinate ja 
mehhanismide tootmine“. Selle kirjelduse põhjal ei ole tegemist joogivee 
käitlemisega ning ettevõte ei lähe joogivee käitleja mõiste alla (ehk ei 
rakendu ka joogivee käitlejale esitatud nõuded).

Lugupidamisega

Ramon Nahkur
nõunik
Sotsiaalministeerium

From: Maarja Taaler <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 1:20 PM
To: [email-masked]
Subject: Küsimus joogivee käitleja kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Paluksin teie abi sellise küsimusega:

Kas Miridon (jt veepehmendusteenuse osutajad) on seaduse mõistes joogivee 
käitlejad?

St kas neile laieneb seadusest tulenev kohustus tagada, et joogivesi vastaks 
joogivee kvaliteedi nõuetele, nt et naatriumisisaldus ei ületaks lubatud 
piirnormi?

Oleksin väga tänulik, kui oskate vastada.

Lugupidamisega

Maarja Taaler