Subject: AVALIKUD KÜSIMUSED KOHTUNIKELE, KOHTUTE JUHTIDELE JA ÕIGUSKANTSLERILE
From: "Fonte.News" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Maret Hallikma", "Daimar Liiv", "Kaupo Kruusvee", "Riigikohus Info mail", <[email-masked]>,Ülle Madise, "Justiitsministeerium", "Kristjan Siigur"
Date: Mon, 7 Apr 2025 06:22:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Fonte.News uudiste-blogi kanal tegeleb Eestis korruptsiooni ja ebaõigluse 
avalikustamisega.

https://fonte.news/kuidas-halduskohtunikud-karolin-soo-maret-hallikma-ja-daimar-liiv-eiravad-pohiseadust-ja-peavad-koiki-abivajajaid-petisteks/

Suure avaliku huvi tõttu on paljudel küsimused hiljutise saate kohta:

2025.aasta 
Riigikohtu taskuhäälingusaates „Kohtulood: Puue, sooduspension või 
perehüvitis – ehk kuidas sotsiaalvaldkond jõuab kohtusse?“
osalesid kohtunikud Karolin Soo, Maret Hallikma ja Daimar Liiv, kelle 
sõnavõtud viitavad süstemaatilisele ja tõsisele õigusrikkumisele.
Link saatele: 
<https://epl.delfi.ee/artikkel/120365957/kuula-kohtulood-puue-sooduspension-voi-perehuvitis-ehk-kuidas-sotsiaalvaldkond-jouab-kohtusse> 
Delfi EPL – Kohtulood

AVALIKUD KÜSIMUSED KOHTUNIKELE, KOHTUTE JUHTIDELE JA ÕIGUSKANTSLERILE:

Kohtunikud kuulutavad avalikus raadiosaates, et kõik abivajajad ja puudega 
inimesed, keda kokku on meil mitu sada tuhat, on kelmid ja petised ja nende 
ausust tuleb kontrollida. Ja kohtunikud on kõige õigemad inimesed seda 
tuvastama.

1.	Miks meil enam põhiseadus halduskohtus ei kehti? Seda kohtunikud selles 
saates kinnitavad.
2.	Selgitage, miks kohtunikud Karolin Soo, Maret Hallikma ja Daimar Liiv 
rikuvad süstemaatiliselt süütuse presumptsiooni ja haldusmenetluse seaduse § 
6 uurimispõhimõtet, käsitledes abivajajaid automaatselt kui petiseid? Kes 
võtab selle eest vastutuse?
3.	Millisel õiguslikul alusel on halduskohtunikud hakanud süsteemsel kujul 
kasutama eelduslikku süüd ja „eluliselt usutavat kahtlust“ ilma igasuguste 
faktiliste tõenditeta?
4.	Millal algatatakse nende kohtunike suhtes distsiplinaar- või 
kriminaalmenetlus vastavalt Kohtute seaduse § 99 ja KarS § 294, § 291, § 296 
ning § 300 rikkumise kahtluste alusel?
5.	Miks ei ole õiguskantsler, justiitsministeerium ja kohtute juhid siiani 
sekkunud, kuigi rikkumised on avalikud, dokumenteeritud ja mõjutavad sadade 
tuhandete inimeste õigust saada abi ja õiglast kohtlemist?
6.	Kas õiguskantsler annab avaliku hinnangu kohtunike tegevuse 
põhiseaduslikkusele ja teeb Riigikogule ettepaneku nad ametist vabastada?
7.	Millised tagajärjed on kohtunikule, kes rikub süütuse presumptsiooni (PS 
§ 22), õigust abile (PS § 28) ja riigi kohustust õigusi kaitsta (PS § 14)?
8.	Miks saavad omavalitsused kohtunike vaikival nõusolekul keelduda abist 
suvaotsuste ja oletuste alusel?
9.	Kuidas tagatakse, et SKA ja KOV ei tee meelevaldseid otsuseid, kui kohtud 
enam tõendeid ei nõua ja jätavad hindamise ametnike sisetunde hooleks?
10.	Kas kohtud üldse jälgivad hea haldustava täitmist või on nad muutunud 
lihtsalt bürokraatia kaitsjaks?
11.	Milline roll on kohtutel hea haldustava tagamisel, kui nad lubavad 
KOV-il rakendada toetusi suva järgi, sõltuvalt ametniku isiklikust 
arvamusest, mitte seadusest?
12.	Kuidas põhjendad olukorda, kus kohtud viitavad sotsiaalosakonna 
võimalustele (nt koduteenus), kuid ei kontrolli, kas need teenused on 
tegelikult kättesaadavad ega eelda inimese alandamist?
13.	Miks ei kaitse halduskohus inimesi bürokraatlike ja sageli vägivaldsete 
süsteemide eest? Kellele jääb inimese tegelik kaitse, kui ametlikus korras 
seda enam ei tagata?

Ettepanek kohtunikele

Intervjuust jäi mulje, et kohtunikel puudub igasugune arusaamine sellest, 
kuidas käib abivajaduse hindamine kohalikus omavalitsuses sotsiaalosakonnas. 
Kas kohtunikud võiks kaaluda, et nad käiksid iga nädal ühel päeval suvalises 
omavalituses ja võtaks abivajajatest (Eestimaa kodanikud, mitte ukrainlased) 
kliente vastu?

Palun vastata küsimustele 15 päeva jooksul ja teie vastused või reaktsioon 
sellele kirjale avaldatakse avaliku huvi huvides.

Veiko Huuse
Fonte.News vastutav väljaandja
Tel: +372 564 88 888
[email-masked]

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wlEEAdfBZr8hg_7ewKF0cFFaDW868cd7Zkqrtzt3TmQuTLG1j8H_r6PYxFGpM8A-8C2n4ZX0e4evIu>

Fonte.News <http://Fonte.News>  - uudised otse allikast ja moonutamata