Subject: KorS tõlgendamine
From: "Rain Arras" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Thu, 30 Jan 2025 08:23:10 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	

Tere
Palun ministeeriumi seisukohta ja selgitust korrakaitseseaduse § 59 lg 1
tõlgendamisel.
Nimelt korrakaitseseaduse (KorS) § 59 lõike 1 alusel kohaliku omavalitsuse
üksuse haldusterritooriumil ürituse korraldamise ja pidamise nõuded
kehtestab kohaliku omavalitsuse volikogu määrusega. 
Sooviksime täpsustada, kas KorS § 59 lg 1 hõlmab ka omavalitsuse üksuse
pädevust reguleerida (keelata) tubakatoodete müüki oma
haldusterritooriumil toimuval avalikul üritusel?
KorS eelnõu seletuskirjas on märgitud Eelnõuga loodav volitusnorm parandab
mõningal määral praegust ebamäärast olukorda, kus omavalitsused
reguleerivad avalike ürituste lubamist ja keelamist, teabe andmist ürituse
kohta, üritusel käitumise nõudeid jms ainult omavalitsuse üldise kohaliku
elu küsimuste lahendamise pädevuse alusel (KOKS § 6 lg 3 p 2). Volitus on
antud suhteliselt laias sõnastuses, võimaldades nii ürituste korraldamise
kui ka läbiviimise reeglite kehtestamist. Pädevus vastava korra
kehtestamiseks on eelnõus antud omavalitsuse volikogule. Tegemist on
omavalitsuse elanike üldisi huve puudutava küsimusega, mis tuleks
lahendada kõrgeimal kohalikul esindustasandil. Käesoleval ajal on avalike
ürituste korraldamist ja läbiviimist puudutavad nõuded kehtestatud
valdavalt valla- ja linnavalitsuste määrustega.
1.         Kas kohalikul omavalitsusel on ette nähtud võimalus reguleerida
tubakatoodete ja sellega seonduvate toodete müüki (avalikul üritusel)?
2.         Kui jah, siis millise õigusakti alusel? Kas KorSi (§ 59 lg 1)?
 
Analoogselt näiteks alkoholiseaduse § 42 lg 1 p 1 annab KOVile võimaluse
reguleerida alkoholsete jookide müüki, kuid tubakaseaduses sarnast sätet
ei leidu. 
Kas see tähendab, et seadusandja ei pea vajalikuks anda kohalikule
omavalitsusele sellist õigust (vaatamata sellele, et tegemist tervist
kahjustava tootega, mille jaemüügile on samuti kehtestatud võrreldes muu
kaubaga selged piirangud) või ei ole see tubakaseaduse praeguses
sõnastuses selliselt eraldi sätestatud, välja toodud.

Lugupidamisega
Rain Arras
Tallinna Linnakantselei
õigusteenistuse
õigusnõustamise osakond
jurist