Subject: FW: Palun arvamust
From: "Eliko Saks" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Cc: <[email-masked]>,Diana Kõmmus
Date: Fri, 17 Jan 2025 10:35:18 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
Edastame vastamiseks Kihnu vallasekretäri küsimuse KVS § 11 lg 2
tõlgendamise kohta.

Lugupidamisega

Eliko Saks
kohalike omavalitsuste nõunik
kohalike omavalitsuste osakond
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
______________________________
[email-masked]
502 5936
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn 
www.agri.ee

From: [email-masked] &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: neljapäev, 16. jaanuar 2025 16:17
To: Eliko Saks &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Palun arvamust
 
Kaasus puudutab vallavanema asendamist tema seotuse korral KVS mõistes.
 
Kihnu valla põhimääruse kohaselt
https://www.riigiteataja.ee/akt/413062013038?leiaKehtiv 
§ 28.   Vallavanema asendamine
  (1) Vallavanema äraolekul asendab teda vallavanema käskkirjaga määratud
vallavalitsuse liige.
  (2) Kui vallavanemale kohaldub toimingupiirang korruptsioonivastase
seaduse tähenduses asendab teda vastavas toimingus volikogu poolt määratud
isik.
[RT IV, 06.03.2018, 17 - jõust. 09.03.2018] 
  (3) Kui vallavanema asendajat ei ole määratud või asendajaks määratud
vallavalitsuse liige on ära, asendab vallavanemat vanim kohalolev
vallavalitsuse liige.
  (4) Vallavanem või tema asendaja on ära, kui ta viibib puhkusel,
haiguslehel või eeluurimise ajal kinnipidamisasutuses ning sellest on
vallavalitsust teavitatud.
[RT IV, 06.03.2018, 17 - jõust. 09.03.2018] 
 
Ehk et 
1.  kui vallavanem on puhkusel, haiguslehel või eeluurimise ajal
kinnipidamisasutuses ning sellest on vallavalitsust teavitatud, asendab
teda vallavanema käskkirjaga määratud vallavalitsuse liige.
2.  kui vallavanema asendajat ei ole määratud või asendajaks määratud
vallavalitsuse liige on ära, asendab vallavanemat vanim kohalolev
vallavalitsuse liige.
Ning 
3.  kui vallavanemale kohaldub toimingupiirang korruptsioonivastase
seaduse tähenduses, asendab teda vastavas toimingus volikogu poolt
määratud isik.
 
Kui selleks kolmandaks juhuks (kui kohaldub toimingupiirang KVSi
mõistes), määraks (mitte vaid üheks korraks, vaid iga kord, kui
vallavanemale KVS rakendub, siis teeb selle vastav vallavalitsuse liige)
volikogu ühe kindla vallavalitsuse liikme, siis tegelikult see probleemi
ei lahendaks, kuna vallavalitsuse liige ei saa vallavanemat vallavanema
toimingupiirangu korral asendada, sest sisuliselt „allub“ vallavalitsuse
liige vallavanemale?
 
Mõned §-id, mis seda näitavad/kinnitavad:
§ 49.   Valitsuse töö korraldamine
1.  Vallavalitsuse juht on vallavanem ning linnavalitsuse juht linnapea,
kes esindab valitsust.
§ 50.   Vallavanem ja linnapea
(1) Vallavanem või linnapea:
  1) korraldab valla- või linnavalitsuse tööd ja valla- või
linnavalitsuse istungite ettevalmistamist;
  2) esindab omavalitsusüksust ja valla- või linnavalitsust vastavalt
seadusega, valla või linna põhimäärusega ning volikogu poolt antud
pädevusele;
  3) annab valitsuse liikmete ja muude talle vahetult alluvate isikute
kohta ning valla- või linnavalitsuse ja tema ametiasutuste sisemise töö
korraldamiseks käskkirju;
[RT I, 06.07.2012, 1 - jõust. 01.04.2013] 
  4) kirjutab alla valla- või linnavalitsuse määrustele ja korraldustele
ning teistele valitsuse dokumentidele;
  5) esitab volikogule kinnitamiseks valla- või linnavalitsuse koosseisu;
  6) esitab volikogule ettepaneku valitsuse täiendava liikme
kinnitamiseks ja valitsuse liikme vabastamiseks valitsuse liikme
kohustustest ning palgalise valitsuse liikme ametisse nimetamiseks ja
ametist vabastamiseks;
 
Heldy Põlluste
vallasekretär
Kihnu Vallavalitsus
&#43; 372 4469910
[email-masked]
 
Looja võta õnne anda, 
hoia Kihnu mereranda….