Subject: Eesti Ämmaemandate Ühingu tagasiside nõusolekuseaduse VTK-le
From: "Liis Raag" <[email-masked]>
To: "[email-masked]", "Tuuli Lepp"
Date: Fri, 17 Jan 2025 12:14:01 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Austatud
nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse koostajad
 
Saadan Eesti Ämmaemandate Ühingu seisukoha nn nõusolekuseaduse VTK kohta.
 
Mitte üheski olukorras ega ühelgi tingimustel ei ole vägivallale
õigustust. Vägivalda, sh vägistamist ei muuda pisemaks ega olematuks see,
kui ohver ei ole avaldanud vastupanu, sest on teada, et see ei ole
erinevatel, sh füsioloogilistel põhjustel sageli võimalik.
 
Oleme oma töös kokku puutunud naistega, kes ei ole aastaid
seksuaalvägivallatsejale vastu hakanud, kartes oma elu, laste, tuleviku
pärast. Seega ei saa vastuhaku puudumist, EI-ütlemist võrdsustada
nõusolekuga.
 
Peame oluliseks, et kõikidel inimestel on õigus otsustada oma keha üle,
andes igaks toiminguks, sh meditsiiniliseks protseduuriks, seksuaalseks
tegevuseks, oma vabatahtliku teadliku nõusoleku.
 
Eesti Ämmaemandate Ühing toetab nüüd ja edaspidi JAH-mudelit.

Lugupidamisega
Liis Raag
Eesti Ämmaemandate Ühingu president