Subject: Fwd: Re: Äriregistri andmete indekseeritavus (Solutio OÜ) - kiire
From: "Sven-Erik Aasna" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Fri, 20 Dec 2024 11:58:47 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Saadan Justiitsministeeriumile, kui E-äriregistri andmete vastutavale 
töötlejale taotluse äriregistris oleva ettevõtte andmete korrigeerimiseks.

Kokkuvõtvalt eemaldati Solutio OÜ registrikaardilt keelumärge, kuid google 
otsimootorist on seoses minu nimega võimalik näha, nagu oleks see endiselt 
aktiivne. Registriga suheldes selgus, et keelumärke ajaloolised andmed on 
otsimootorite jaoks indekseeritavad, mis ei võimalda sellel infol sealt 
kaduda.

Taoline andmete esitamise viis loob olukorra, mis on selgelt vastuolus nii 
andmete esitamise eesmärgiga, kui Avaliku teabe seaduse- ja Isikuandmete 
kaitse seadusega. Kahjustades osaühingu huve ja rikkudes eraisikuna minu 
õigusi isikuandmete kaitsele ja eraelu puutumatusele.

Seoses ülaltooduga palun viivitamatult eemaldada Solutio OÜ registrikaardi 
osanike jaotuse ajaloolistelt andmetelt keelumärke info indekseerimine. Või 
saavutada sama tulemus muul moel. See lubab registril endiselt vastavat 
infot ajaloo osas avaldada ja soovijatel seda leida kuid muudab selle 
nähtamatuks otsimootoritele, mis omakorda lõpetab õiguste rikkumise.

Mul on palve, et teeksite seda koheselt, kuna sellega on tõesti kiire. 
Pikema selgituse leiate allolevast kirjavahetusest.

Kaunist jõuluaega soovides

Sven-Erik Aasna
Solutio OÜ
52 59 340

-------- Esialgne kiri --------

Pealkiri:	 Re: Äriregistri andmete indekseeritavus (Solutio OÜ) - kiireKuupäev: 
2024-12-20 11:31Saatja: 
Sven-Erik Aasna <[email-masked]>Saaja: 
Julia Palm <[email-masked]>Tere,

Aitäh info eest!

Sellisel juhul on nende andmete praegusel kujul Teie poolt esitamine selgelt 
vastuolus nii nende eesmärgiga, kui Avaliku teabe seaduse- ja Isikuandmete 
kaitse seadusega. Kahjustades osaühingu huve ja rikkudes eraisikuna minu 
õigusi isikuandmete kaitsele ja eraelu puutumatusele.

Otsingumootori pidajate poole pöördumine on siiski täiendav meede ja antud 
juhul ei anna see suure tõenäosusega mingit tulemust. Põhiline on ikkagi 
see, et infoga oleks allika ehk töötleja poolt kõik korras - siis jõuab ka 
otsimootoritesse õige info.

Ma ei vaidlusta mingil moel enda, kui seotud isiku isikuandmete 
avalikustamist ettevõtte kehtival registrikaardil. Ega ka põhjendatud 
ajalooliste seoste näitamist neile, kes konkreetselt nende vastu huvi 
tunnevad.
Kuid ma ei saa kuidagi nõustuda teatud registrikaardi väliste ajalooliste 
andmete otsimootoritele automaatselt kättesaadavaks tegemisega - sest see 
võib luua soovitule vastupidise tulemuse. Läbipaistvuse ja parema 
informeerituse asemel tekib väärinfo, mis hakkab oma elu elama. Täpselt nii 
on ka praegu juhtunud.

Sisestades minu nime google otsimootorisse, näeme nii esimese kui teise lehe 
algul äriregistri tulemust, kus kajastub kohtutäituri keelumärge, mis on 
väga negatiivse mõjuga. Need, kes sinna ei kliki, saavad ikkagi negatiivse 
info, mis on lisaks vale. Need kes klikivad, satuvad registrikaardile, kus 
pole antud märke kohta mingit viidet, kuna see on ju kustutatud. Teades 
turundajana, kuidas inimesed üldjuhul sellises olukorras käituvad, siis 
enamus neid ajaloolisi linke sealt ühekaupa avama ei hakka - tulemuseks 
negatiivne- ja valeinfo koos teadmatusega, mis on kõige kehvem variant. Need 
vähesed, kes siis õige lingi üles leiavad, saavad teada, et kunagi on olnud 
keelumärge. Täiesti põhjendamatu ja tugevalt mind kahjustav viis info 
esitlemiseks ning seda lihtsalt seetõttu, et kustutatud keelumärke info on 
otsimootorile indekseeritav.

Taustaks niipalju, et olen selle keelumärke registrist kustutamiseks palju 
vaeva näinud. Teinud pingutusi ja oodanud ära kõik tähtajad, et saaks selle 
pärast muretsemata firmale uusi kliente otsida. Seega on sellega tõesti 
kiire. Muudatused oleks vaja teha veel enne pühi, sest ka otsimootoritel 
läheb muudatuste üleskorjamiseks oma aeg. Vastasel juhul läheb vahepealne 
aeg kaotsi ja seda ma ei saa lubada.

Tartu Maakohtu registriosakonna poolt 16.12.2024 saadetud (ärakiri nr. 
5110796) ja praegu kehtival Solutio OÜ registrikaardil puudub kohtutäituri 
keelumärge.
E-äriregistri info esitamise viis võimaldab aga otsimootoris luua eksitava 
mulje keelumärke kehtivuse ja/või olemasolu kohta. Mis on väärinfo ja 
kahjustab tugevalt nii osaühingut kui osaniku õigusi eraisikuna.

Seoses ülaltooduga palun viivitamatult eemaldada Solutio OÜ registrikaardi 
osanike jaotuse ajaloolistelt andmetelt keelumärke info indekseerimine. Või 
saavutada sama tulemus muul moel. Võimaldades soovijatel vajadusel endiselt 
nimetatud ajaloolist infot näha kuid muutes selle nähtamatuks 
otsimootoritele.

Lugupidamisega

Sven-Erik Aasna
Solutio OÜ
52 59 340

2024-12-19 09:40 kirjutas Julia Palm:

Tere

Täname kirja eest.

Ajaloolised andmed on siiski indekseeritavad, kuid Teil on võimalik andmete 
eemaldamiseks pöörduda konkreetse otsingumootori pidaja poole.

Kui Teil on rohkem küsimusi antud teema kohta, siis palume pöörduda 
Justiitsministeeriumi poole: www.just.ee <http://www.just.ee>

E-äriregistri andmete avalikustamine ja indekseerimine | Abiinfo 
<https://abiinfo.rik.ee/e-ariregistri-paringud/e-ariregistri-avaandmed/e-ariregistri-andmete-avalikustamine-ja>

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Julia Palm

Spetsialist

Klienditoe tiim

[email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

 <http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>

 <http://www.rik.ee>   www.rik.ee

From: Sven-Erik Aasna <[email-masked]>
Sent: Wednesday, December 18, 2024 4:27 PM
To: RIK info <[email-masked]>
Subject: Äriregistri andmete indekseeritavus (Solutio OÜ) - kiire

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Helistasin mõni hetk tagasi ja küsisin äriregistri andmete indekseeritavuse 
kohta otsimootorite poolt.

Nimelt oli minu ettevõttel (Solutio OÜ, 12089146) hiljuti osanike osas 
täituri keelumärge, mis on 16.12 seisuga eemaldatud.
Teie lehelt on endiselt seda infot võimalik leida, klikkides lingil "kuva 
ajalugu".
Eeldan, et see osanike ajaloo osa ei tohiks olla otsimootorite poolt 
indekseeritav, vastasel juhul läheks see seadusega vastuollu.

Aga küsin kindluse mõttes üle - kas see on ikka otsimootoritele nähtamatu ja 
n.ö mitte indekseeritav?

Kuna see keelumärge tuleb hetkel minu nimega googlest välja ja tekitab 
probleeme, palun seda infot esimesel võimalusel.
Olen google'le juba samuti taotluse teinud aga soovin ka kinnitust, et Teie 
lehe poolt on kõik kombes.
Või kui juhuslikult seal midagi enne pühi vaja teha, siis see ka tehtud 
saaks, kuna hetkel on tõesti iga päev oluline.

Ette tänades

Sven-Erik Aasna
Solutio OÜ
52 59 340