Subject: FW: Hiiumaa Vallavolikogu määruse eelnõu väidetav vastuolu KOKSiga
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Mon, 2 Sep 2024 14:49:13 +0300

From: Annika Grauberg &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Monday, September 2, 2024 11:20 AM
To: Illimar Pärnamägi &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Hiiumaa Vallavolikogu määruse eelnõu väidetav vastuolu KOKSiga
 
	Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	 
Austatud Illimar Pärnamägi
 
Käesoleva kirjaga palun Justiitsministeeriumi hinnangut alljärgnevalt
kirjeldatud ning väidetava vastuolu kohta.
Esmalt lisan, et kirja manusesse on lisatud Hiiumaa Vallavolikogu määruse
„Hiiumaa valla osavaldade põhimäärus“ eelnõu.
 
Selgitan kokkuvõtvalt, et Hiiumaa Vallavolikogu menetluses on määruse
eelnõu, milles sätestatakse Hiiumaa valla osavaldade tegevus ning
osavallakogude moodustamise kord. Hiiumaa Vallavolikogu liige Aivar Viidik
on pöördunud Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi poole, soovides
hinnangut Hiiumaa valla osavaldade põhimääruse eelnõu § 9 lg-s 4
sätestatud piirangu kohta, mille kohaselt Hiiumaa Vallavalitsuse
teenistujat ei või kinnitada osavallakogu liikmeks. Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi nõuniku vastus on toodud allpool, milles
selgitab ministeeriumi nõunik, et eelmärgitud piirang võib minna vastuollu
KOKS § 56 lõikes 2 sätestatud demokraatlikkuse põhimõttega.
 
Minu hinnangul on eelnõus ette nähtud piirang pigem vajalik abinõu,
vältimaks osavallakogu liikmesusest ja teenistuskoha huvidest lähtuvat
ohtu osavallakogu toimimisele (arvestades osavallakogu pädevusse antavat,
määruse eelnõu § 12) ning korruptsiooniohtu, mis võib tekkida avalike
huvide ja erahuvide vastuollu sattumise korral.
 
Lugupidamisega

Annika Grauberg
vallasekretär
Hiiumaa Vallavalitsus
Keskväljak 5a, Kärdla 92413
58603660, [email-masked] 
vald.hiiumaa.ee 

 
Saatja: Aivar Viidik &lt;[email-masked]&gt; 
Saatmisaeg: reede, 30. august 2024 15:02
Adressaat: Vallavolikogu meililist &lt;[email-masked]&gt;
Koopia: Hiiumaa Vallavalitsus &lt;[email-masked]&gt;
Teema: osavaldade põhiumääruse eelnõu vastuolu KOKSiga
 
Tere! 
Viimasel volikogul küsisin osavallakogude põhimääruse eelnõu juures, kas
on ikka seadusega kooskõlas, et neisse ei või kuuluda vallavalitsuse
teenistujad.
Vallavanem vastas, et kõik on kooskõlas.
Pöördusin sama küsimusega KOV järelevalveorgani e regionaal- ja
põllumajandusministeeriumi vastavate spetsialistide poole. Edastan nende
vastuse ja palun ebakõla likvideerida.
Aivar
 
—————

Tere!

KOKSi järgi võivad volikogu komisjoni (v.a revisjonikomisjoni) kuuluda ka
inimesed, kes pole volikogu liikmed (n-ö volikoguvälised isikud, sh
ametiasutuse teenistujad). 

Hiiumaa Vallavolikogu menetluses oleva määruse &quot;Hiiumaa valla
osavaldade põhimäärus&quot; eelnõus sätestatakse osavallakogu moodustamise
põhimõtted ning määruse § 9 lõikes 2 kohaselt kuuluvad osavallakogusse 1)
viis selles osavallas elavat valimistel enim hääli saanud kandidaati; 2)
vallas registreeritud ja piirkonnas tegutsevate ettevõtjate esindaja; 3)
osavallas registreeritud ja tegutsevate küla- või asumiseltside esindajad;
4) osavallas elavate noorte esindaja ja 5) osavallas elavate eakate
esindaja. Määruse eelnõu § 9 lõige 4 sätestab, et osavallakogu liikmeks ei
või kinnitada isikut, kes on valitsuse teenistuja.

Kui seltsi poolt nimetatud küla- või asumiseltsi esindaja või
noortevolikogu poolt nimetatud noorte esindaja või Hiiumaa Ettevõtjate
Liidu nimetatud ettevõtjate esindaja või Hiiumaa Pensionäride Ühenduse
nimetatud eakate esindaja on ühtlasi KOV ametiasutuse teenistuja või KOV
teenistuja osales valimistel ning on viie enim hääli saanud kandidaadi
hulgas, siis sellisel juhul ei saa teda kinnitada osavallakogu liikmeks. 

Ministeeriumi hinnangul võib Hiiumaa Vallavolikogu määruse „Hiiumaa valla
osavaldade põhimääruse“ eelnõu § 9 lõikes 4 sätestatud piirang minna
vastuollu KOKS § 56 lõikes 2 sätestatud demokraatlikkuse põhimõttega.

Lugupidamisega

Eliko Saks
kohalike omavalitsuste nõunik
kohalike omavalitsuste osakond
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
______________________________
[email-masked]
502 5936
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn 
www.agri.ee