Subject: Erinevused eesti- ja ingliskeelses tubakaseaduses
From: "Jaana Tammiku-Taul" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Cc: "Mikaela Pakosta" <[email-masked]>, "Eve Forsyth" <[email-masked]>, "Aive Telling"
Date: Tue, 27 Aug 2024 08:44:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	

Tere
 
Meile Terviseameti kemikaaliosakonnas on töö käigus jäänud silma kaks
erinevust tubakaseaduse eesti- ja ingliskeelses tekstis. Kuna eestikeelne
on originaaltekst, siis oleme lähtunud sellest. Samas on meil palju
suhtlust e-kirjade kaudu välismaiste teavitajatega, kellele saadame lingi
ingliskeelsest tubakaseadusest. Näeme, et tõlge on muutnud seaduse sisu,
palume need tõlkekohad üle vaadata. 
 
§ 31.   Tubakatootega seonduvad tooted, lõige 2
 
(2) Elektrooniline sigaret on toode, mida võib kasutada nikotiini
sisaldava auru suuotsa kaudu tarbimiseks, või sellise toote komponent,
sealhulgas täitekapslid, mahutid ja seade ilma täitekapsli või mahutita.
Elektroonilised sigaretid võivad olla ühekordsed või täitepakendi või
mahuti abil täidetavad või ühekordselt kasutatavate täitekapslitega
laetavad.
 
(2) “Electronic cigarette” means a product that can be used for
consumption of nicotine-containing vapour via a mouthpiece, or any
component of that product, including a cartridge, a tank and the device
without cartridge or tank. Electronic cigarettes can be disposable or
refillable by means of a refill container and a tank, or rechargeable with
single use cartridges.
 
§ 162.   Elektroonilise sigareti märgistamine, lõige 1
 
(1) Eeltäidetud elektrooniline sigaret ja selle täitepakend peavad vastama
käesoleva seaduse § 11 lõigetes 1 ja 2, välja arvatud lõike 2 punktid 2 ja
4, sätestatud tingimustele ning igale müügipakendile ja seda vahetult
ümbritsevale rühmapakendile kantakse järgmine teave:
 
(1) Pre-filled electronic cigarettes and refill containers shall comply
with the conditions provided for in subsections 1 and 2 of § 11, except
for clauses 1 and 2 of subsection 2, of this Act, and the following
information shall appear on each sales packaging and the grouped packaging
directly covering the sales packaging:

Lugupidamisega
 
Jaana Tammiku-Taul
spetsialist
kemikaaliohutuse osakond
[email-masked]
 	Terviseamet
&#43;372 794 3500
[email-masked] 
www.terviseamet.ee 
Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn	 
Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.