Subject: Selgitustaotlus seoses Krts § 4 lg 1
From: Juridique õigusbüroo <[email-masked]>
To: "Vaike Murumets_D"
Cc: "Justiitsministeerium"
Date: Fri, 17 May 2024 12:09:43 +0300

*** Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada. ***

Lugupeetud Vaike Murumets

Palun Teilt tagasisidet KrtS § 4 lg 1 osas ja seda just korterelamu
akende osas.

Üldteada on, et korterite aknad on fassaadi osa ning seaduse
seletuskirjast nähtub, et hoone välisfassaad siiski tervikuna kaasomandi
esemeks nii tehnilisest kui ka visuaalsest küljest.

Samas on juriste (konkreetsel juhul näiteks Ergo kindlustus), kes
väidavad, et korterelamu aknad ei kuulu kaasomandisse ja on ainult
korteriomaniku vastutada (s.t. on vaid eriomandi esemeks), sest aknaid
saab muuta, kõrvaldada või lisada ilma kaasomandit või teisi
korteriomanike õigusi kahjustamata.

Milline on seadusandja seisukoht, kas korterelamu aknad on kaasomandi
ese või eriomandi ese?

Lugupidamisega

Stefani Isotamm
Juridique õigusbüroo
tel. 553 1205
e-post: [email-masked]