Subject: päring
From: "Kristel Tiits" <[email-masked]>
To: "Maarit Puhm"
Cc: "JM info Shared MB"
Date: Wed, 24 Apr 2024 16:33:38 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	

Tere!
 
Seoses äriühingute sundlõpetamise ja olukorraga, kus sundlikvideeritud
ettevõttel on vara on meil tekkinud küsimused. Vastavalt äriseadustiku §
218 lg 2 pärast osaühingu registrist kustutamist ilmneb, et osaühingul jäi
jaotamata vara ja vajalikud on täiendavad likvideerimisabinõud, võib kohus
huvitatud isiku nõudel otsustada täiendava likvideerimise ja ennistada
vanade likvideerijate õigused või määrata uued likvideerijad.. Juhul, kui
ettevõte on sundlikvideeritud, puudused kõrvaldatakse ja ettevõte
ennistatakse registrisse, misjärel on võimalik läbi viia
likvideerimisemenetluse äriseadustiku tähenduses, sh jaotada allesjäänud
vara osanike vahel. 
1.  Kuidas peab aga käituma ettevõtja olukorras, kus äriühing on
sundlikvideeritud põhjusel, et majandusaasta aruanne on esitamata ning
esinevad objektiivsed põhjused (nt krüptoettevõtte, ja audiitorit ei ole
võimalik leida), s.t ennistada äriühingut ei ole võimalik, siis kas
täiendavaks likvideerimiseks on võimalik kohtu loal ettevõtet n.ö ellu
äratada, et saaks vara jaotatud ja maksud korrektselt makstud?
2.  Teine analoogne olukord, kui sundlikvideeritud ettevõtet ei soovita
ellu äratada ja äritegevust jätkata, kuid ettevõttel on vara ja
pangakontol on raha, mida ei ole võimalik välja võtta kuna ettevõtte on
kustutatud. Kas selliselt juhul on seadusandja eeldanud, et äriühing tuleb
siiski registrisse ennistada või saaks ka kohaldada täiendavat
likvideerimist, ehk ühing ärata ellu üksnes täiendavaks likvideerimiseks?
Samas kui on olukord, kus nt 3 viimast majandusaasta aruannet on
esitamata, kuidas viia läbi likvideerimine?
3.  Eelnimetatud olukordades tekib peremehetu vara, kas seadusandja
nägemuses on ainuke lahendus äriühing ennistada (isegi kui  ennistamise
eeldused ei ole täidetavad) ja siis viia läbi likvideerimine?
 
Millised on plaanid ja kas antud teemat on arutatud/analüüsitud?
Puutume palju kokku ettevõtjate küsimustega antud konteksti ja soovime
saada seadusandja seisukohta, eelkõige kuidas lahendada olukord peremehetu
varaga ja kas seadusandja hinnangul on täiendav likvideerimine võimalik,
kui äriühingut eelnevalt registrisse ei ennistata?
 
Jääme ootama tagasisidet!
 
Parimate soovidega,
 
Kristel Tiits | 	Õigusnõustamise valdkonna juht | Partner
E [email-masked]	 | 	M &#43;372 5669 7812	
	
Grant Thornton Baltic OÜ	
Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141	
T &#43;372 626 0500	 | 	W www.grantthornton.ee	

 	

<https://www.facebook.com/GrantThorntonEstonia/?utm_source=signatures&utm_
medium=email&utm_campaign=facebook-icon>  	

<https://www.linkedin.com/company/grantthornton-estonia?utm_source=signatu
res&utm_medium=email&utm_campaign=linkedin-icon>  	

<https://www.instagram.com/grantthornton_estonia/?utm_source=signatures&ut
m_medium=email&utm_campaign=instagram-icon>  	
	
Käesolev e-posti teade võib sisaldada KONFIDENTSIAALSET INFORMATSIOONI,
mis on mõeldud kasutamiseks ainult e-posti teate adressaadile. Kui Te ei
ole käesoleva e-posti teate adressaat või isik, kes on vastutav selle
teate edastamise eest adressaadile, ei ole Teil käesoleva teate
kopeerimise, väljatrüki ega edastamise õigust. Grant Thornton Baltic OÜ
väärtustab isikute privaatsust, isikuandmete töötlemise eesmärkide ja
tingimuste kohta leiate rohkem teavet meie privaatsuspoliitikast.