Subject: Pärimine | soomlased paluvad virtuaalset kohtumist
From: Kaimo Käärmann-Liive <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB"
Date: Thu, 15 Feb 2024 11:05:41 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	

  Tere

Kirjutan Eesti Linnade ja Valdade Liidust (ELVL).  
ELVL sisustas koostöös MKMi ja RIAga infoteenuse Lähedase surm
riigiportaalis eesti.ee
(https://www.eesti.ee/syndmusteenused/et/laehedase-surm).

Hiljuti oli mul kohtumine soomlastega, et anda neile ülevaade mainitud
infoteenusest ja uurida, millised on soomlaste plaanid nende endi
infoteenusega
(https://www.suomi.fi/citizen/living-together-and-having-a-family/death-of
-a-close-family-member).

Selle kohtumise käigus selgus, et soomlased on üle vaatamas (revisjoni
tegemas) oma pärimisseadusele ning muu hulgas analüüsimas, kuidas seadust
selliselt muuta, et tulevikus pärimistoiminguid võimalikult palju saaks
elektrooniliselt teha. 

Aga soomlastel (Soome JuM esindajatel) tekkisid ka konkreetsed küsimused
Eesti pärimisseaduse kohta, millele mina vastata ei osanud. 

Soomlased palusid, kas neid oleks võimalik korraldada virtuaalne kohtumine
JuM esindajaga, kes neile Eesti pärimise detaile selgitaks ja ühtlasi
ülevaate annaks, kas ja millised muutused pärimises Eestis tulemas on (kui
on). 

Küsimus - kelle poole peaksin JuMis pöörduma, et uurima, kas ta on valmis
näiteks 30..40 min. soomlastega virtuaalselt kohtuma. Viiksin need
inimesed omavahel kokku ja nad siis ise suhtleks edasi ja lepiks aja
kokku. 

  Lugupidamisega

Kaimo Käärmann-Liive
nõunik (KOV e-teenused)
&#43;372 60 43 003 |  [email-masked]

Eesti Linnade ja Valdade Liit
www.elvl.ee