Subject: Selgitustaotlus
From: "Jaanika Ainsar" <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB"
Date: Wed, 31 Jan 2024 14:50:14 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovime selgitusi asjaõigusseaduse § 2442 lõike 2 osas.

Antud sättes on öeldud, et kui hoonestusõigus on seatud elamu
püstitamiseks, ei või kokku leppida väiksema hüvitise maksmises kui kaks
kolmandikku hoonestusõiguse harilikust väärtusest.

Siit tekib küsimus – kui hoonestusõigus seatakse juba olemasolevale
elamule, kas sellisel juhul rakendub lõige 2 või mitte?

Kui kasutada grammatilist tõlgendust, siis olemasoleva elamu puhul ei ole
elamu püstitamine ja sellisel juhul nagu ei kohalduks see lõige 2. Aga
võimalik, et nimetatud sättel võib olla muu eesmärk. Kahjuks
kommenteeritud väljaanne täpset vastust ei anna.

Palume selgitused edastada käesolevale e-posti aadressile.

Lugupidamisega

Jaanika Ainsar

jurist

Tori Vallavalitsus

+372 51968409

 <http://www.torivald.ee/> www.torivald.ee

 <http://www.facebook.com/torivallateataja>
www.facebook.com/torivallateataja