Subject: FW: Küsimus
From: "Krista Reinek" <[email-masked]>
To: "EKEI Kohtuekspertiis" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Apr 2024 13:07:24 +0300

Palun registreerida.

Krista Reinek

personalijuht

Personalitalitus

Eesti Kohtuekspertiisi Instituut

tel 6636610

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ekei.ee/>

From: Rene Rästas <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 10:51 AM
To: Krista Reinek <[email-masked]>
Subject: Küsimus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Eelmise kehtinud KES-i kohaselt RTE nimetuse kasutusel piirangut ei olnud.
Olenemata sellest, kas tegemist oli kohtuvälise või kohtumääruse alusel
tehtud ekspertiisiga, võis kõikidel väljastatud aktidele olla info, et
akti on koostanud RTE. Juhul, kui vaidlus jõudis mingi hetk kohtusse oli
kohtunikul selge, et tegemist on RTE poolt koostatud aktiga ja üldjuhul
puudus vajadus täiendava ekspertiisi teostamiseks. Vajadusel kutsuti
ekspert kohtusse täiendavaid selgitusi andma, kus pidi kinnitama, et akt
on koostatud vastavalt RTE antud vandele. Seega oli osapooltele juba
kohtumenetluse eelselt selge hinnangu andnud eksperdi pädevus.

Uue KES-i kohaselt ei tohi REE kasutada antud nimetust menetlusväliste
ekspertiiside puhul. Seadus ütleb, et REE õigused tekivad menetleja
väljastatud määruse alusel. Praktikas on aga olukord, kus menetleja (nt
kohus, tarbijakitseamet, LKF vms) nõuab osapoolelt tõendeid (näiteks
tekitatud kahju kohta) või kohtumenetluses on hagejal/kostjal tekkinud
vajadus täiendavalt asjaolusid tõendada ekspertiisiaktiga. Tihti nõutakse
menetleja poolt juba konkreetselt REE koostatud akti. Kui tellitakse
seotud osapoole poolt (kostja, hageja või kahjustatud isik) seoses
menetlusega ekspertiis ilma menetleja poolt tehtud määruseta siis kas
koostatavas aktis tuleb märkida, et teostajaks on REE või lihtsalt
ekspert?  Või kui on teada REE nõue aga määrust ei ole koostatud, siis
võib lisada aktile eraldi REE staatust kinnitava dokumendi? Või on
menetleja kohustus eraldi kontrollida akti koostanud eksperdi REE staatus?
Või akti tellija kohustus tõestada, et ekspertiisi koostanud ekspert on
REE?

Kui seadusest tulenevalt REE nimetust ilma menetleja määruseta koostatavas
aktis kasutada ei tohi aga teiselt poolt nõuab menetleja osalejalt ilma
määruseta REE akti või see on menetlust arvestades vajalik siis kuidas
akti koostades käituda?

Parimat!

Rene Rästas

REE

Tel 5661 2600