Subject: Küsimus ajakirjanikult Rus.Postimees
From: "Nataliia Vedeneeva" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Sep 2025 15:25:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutame artiklit teemal, et Venemaal (Peterburis) on hakanud tööle
kaamerad, mis tuvastavad möödujate etnilist kuuluvust.
Sooviksime saada teie kommentaari selle teema kohta.

1.

	Kas etnilise kuuluvuse tuvastamisega videovalvesüsteemide
kasutamine, nagu see toimub Peterburis, vastab GDPR-i põhimõtetele ja EL-i
diskrimineerimisvastastele õigusaktidele?

2.

	Milliseid samme saab astuda Eesti kodanik, kui ta avastab, et tema
etnilised andmed on kogutud või kasutatud sarnases süsteemis väljaspool
EL-i?

3.

	Kas Eesti või Euroopa õigus lubab kodanikel mingisugust kaitset
või võimalust pöördumiseks juhul, kui nende biomeetrilisi andmeid on
etnilise kuuluvuse alusel klassifitseeritud ilma nõusolekuta?

Lugupidamisega,
Nataliia