Subject: Infopäring
From: "GP Dude" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Aug 2025 12:35:16 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

soovin teada, kas ja mis tingimustel on lubatud eesti auto pardakaamera 
videosid sotsiaalmeedias kasutada, nt youtube, tiktok?

Oletame sõidan autoga iga päev, märkan liikluses kihutajat, ohtliku manöövri 
tegijat, nö liiklusseaduse rikkujaid ja postitan neid väikseid videosid 
sotsiaalmeedias. Viitan videos sellele, mis rikkumise see auto tegi. Videos 
on näha ka auto numbrimärk.

Ma tean, et GDPR seisukohalt on see lubatud, kui tegu pole tahtliku kellegi 
konkreetse jälitamisega või lihtsalt halvustamisega või lihtsalt suvalt 
videode ülespanekuga. Sellisel juhul on tegu siiski ajakirjandusliku 
eesmärgiga juhtuda tähelepanu liikluses toimuvatele vigadele, nt punasega 
ülesõitmine. Videos kindlasti ei halvusta kedagi, ei ütle et see juht on 
selline jne. Informatiivne, ajakirjanduslik vlogi.

Kas sellisel juhul on lubatud nende videode ülespanek kui ka auto numbrimärk 
on nähtav? Isikute näod kindlasti ei ole näha, ühtegi inimese nägu pole 
näha.

Tänan