Subject: FW: Sakala küsimus
From: "press - AKI" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Jul 2025 15:48:10 +0300

From: Terle Tomson <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 16, 2025 10:27 AM
To: press - AKI <[email-masked]>
Subject: Sakala küsimus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Mina olen Terle Tomson, Sakala reporter. Kirjutan Teile, et uurida maad
vallavalitsuste õiguste kohta elanike andmete päringute koostamisel.

Nimelt saime lugejalt vihje, et mitmel Viljandi Valla elanikul on vald
teinud Eesti.ee andmejälgijas 4. juulil 2025 järgmise päringu: "04.07.2025
VILJANDI VALLAVALITSUS       Rahvastikuregister      Elanikud : Õnnesoov
Viljandi valla teatajasse".

Lugejate arvates on see arusaamatu, sest teadaolevalt on päring tehtud
inimeste kohta, kelle vanus jääb kõvasti alla valla lehes õnnitletavate
vanust (80a).

1.	Kas Teie näete selles loos probleemi?

2.	Kas kõik valla ametnikud saavad elanike kohta andmeid küsida?

3.	Milliseid andmeid on valla tõõtajatel lubatud küsida ja milliseid
mitte (nt isikukood, aadress, rahvus vmt)?

4.	Millised isikuandmed on kaitstud ja vajavad eraldi töötlemisalust?

5.	Kas elanike kohta andmete pärimine eeldab elaniku nõusolekut?

Parimat

Terle Tomson

Sakala