Subject: Erinevate registrite automaatteavituste registreerimine asutuse dokumendiregistris
From: "Edvard Eelsalu | RMK" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 8 Jul 2025 16:05:40 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan teile RMK-st ja tekkis küsimus avaliku dokumendiregistrisse
registreeritavate saabunud dokumentide osas.

RMK e-posti aadressile saadetakse erinevatest registritest automaatteateid
(manuses mõningad näited nendest kirjadest), nt  MinuKatastri
e-keskkonnast, KOTKAS keskkonnast, Ehitisregistrist jne, mida tänasel
päeval väga usinalt dokumendiregistrisse registreerime ja mida RMK-le
saabub väga palju.

AVALIKU TEABE SEADUSE ÜLDJUHEND-i (ehk siis seaduse) järgi peab ADR-i
registreerima mh saabunud ja väljasaadetud dokumendid:
<https://www.aki.ee/sites/default/files/dokumendid/avaliku_teabe_seaduse_u
ldjuhend.pdf>
https://www.aki.ee/sites/default/files/dokumendid/avaliku_teabe_seaduse_ul
djuhend.pdf

Tekkis küsimus, kas sellised automaatteavitused, mina genereerivad
erinevad registrid automaatselt, kas seadusandja nägi ette ka selliste
saabunud dokumentide registreerimise nõuet dokumendiregistrisse?

Või saame selliseid dokumente klassifitseerida punkti d alla ja eraldi
dokumendiregistrisse ei ole vaja neid registreerida, mis hoiaks kokku
märgatavalt tööaega.

Lugupidamisega ja vastust ootama jäädes

Edvard Eelsalu

RMK kvaliteedi- ja teabehaldusjuht

57501525