Subject: luba isikuandmete töötlemiseks uuringu läbiviimisel?
From: "Liilika Raudhein" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Jun 2025 10:20:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Integratsiooni Sihtasutus plaanib Euroopa Sotsiaalfond+ projekti
elluviijana korraldada riigihanke, mille üks osa on kvantitatiivne

küsitlusuuring kohanemisprogrammis osalejate seas. Küsitluse otstarbeks
saab edastada küsitlusuuringus osalemise kutse klientidele,

kes on perioodil märts 2023 - mai 2025 osalenud kohanemisprogrammis.

Kutse edastamine uuringus osalemiseks on plaanis elamislubade ja töölubade
registri koolitusmooduli veebiliidese (Settle in Estonia)

kaudu.

Taustaks Settle In Estonia kohta:

Kohanemisprogramm Settle in Estonia on tasuta õppeprogramm, mis aitab
Eestisse saabunud välismaalastel Eestis kergemini sisse elada ja kohaneda.
Programm koosneb eesti keele õppest ning erinevatest temaatilistest
koolitustest, mille käigus saab ülevaate Eesti riigi ja ühiskonna
toimimisest ning igapäevasest elukorraldusest.  Koolitusi pakutakse
vastavalt isiku õiguslikule Eestis viibimise alusele. Vastavalt
välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse § 75  lõige 45 punkt
1 on rahvusvahelise kaitse saajal (sh pagulasstaatuse või täiendava kaitse
staatusega ning ajutise kaitse saajal) kohustus osaleda
kohanemisprogrammis neile ettenähtud moodulites. Tähtajalise elamisloa või
registreeritud elamisõigusega isikutele on kohanemisprogrammis osalemine
vabatahtlik.

Koolitusmooduli haldamise ja kasutamise ning koolitusmoodulis andmete
töötlemisega seonduv on reguleeritud elamislubade ja töölubade registri
põhimäärusega <https://www.riigiteataja.ee/akt/129072016004?leiaKehtiv>
(edaspidi määrus) ning käesolevates kasutustingimustes.

Koolitusmooduli vastutav töötleja on Politsei- ja Piirivalveamet (edaspidi
PPA) ning volitatud töötleja Kultuuriministeerium (edaspidi KUM).
Koolitusmooduli arendaja on Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja
arenduskeskus (edaspidi SMIT), kes on samuti koolitusmooduli volitatud
töötleja.

Elamislubade ja töölubade registri põhimäärus § 3 (3)).

§ 3.   Andmekogu vastutav ja volitatud töötleja

  (1) Andmekogu vastutav töötleja on Politsei- ja Piirivalveamet (edaspidi
vastutav töötleja).

  (2) Andmekogu volitatud töötleja on Siseministeeriumi infotehnoloogia-
ja arenduskeskus (edaspidi volitatud töötleja).

  (3) Käesoleva määruse § 6 lõikes 3 nimetatud andmekogu koolitusmooduli
veebiliidese (edaspidi koolitusmooduli veebiliides) volitatud töötleja on
Kultuuriministeerium.
[ <https://www.riigiteataja.ee/akt/126082022001> RT I, 26.08.2022, 1 -
jõust. 29.08.2022]

Integratsiooni Sihtasutuse küsimus:

Kui koolitusmoodulis olevate isikuandmete vastutav töötleja on PPA, kas
Integratsiooni Sihtasutus kui projekti elluviija saab
(Kultuuriministeeriumi haldusala asutusena)

anda hanke raames leitavale teenusepakkujale ülesande taotleda AKI
teadusuuringu luba lähtuvalt IKS paragrahvis 6 sätestatust? Kas selle loa
saamiseks

on põhitingimused täidetud?

Küsimus on selles, et Integratsiooni Sihtasutus ei ole andmekogu vastutav
ega volitatud töötleja. Meile on küll antud Kultuuriministeeriumi poolt

isikuandmetele ligipääs, kuid isikuid ei ole varem teavitatud, et nende
andmeid töötleb ka Integratsiooni Sihtasutus (ning hanke raames plaanib

seda teha ka teenuseosutaja - kui AKI annab loa).

Isikuandmed, mida pakkuja peab analüüsima/millega töötama: isikukood, kust
joonistub sugu ja vanus,

kontaktandmed, kodakondsus, haridus, rändeliik.

Lugupidamisega

Liilika Raudhein

andmekaitse- ja teabespetsialist

Integratsiooni Sihtasutus

 <https://integratsioon.ee/> Veebileht |
<https://www.facebook.com/integratsioonisihtasutus> Facebook