Subject: Kaebus isikuandmete avalikustamise kohta portaalides inforegister.ee ja teatmik.ee
From: "Sidrun" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 12:34:45 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovin esitada kaebuse seoses minu isikuandmete, täpsemalt ettevõtte
kontaktandmete (telefoni number, e-posti aadress jms),
avalikustamisega portaalides inforegister.ee ja teatmik.ee.

Olen märganud, et nimetatud veebilehed kuvavad minu ettevõtte andmeid
viisil, mis ei tundu kooskõlas andmekaitse põhimõtetega. Eriti
arvestades asjaolu, et tegemist on kolmandate osapoolte hallatavate
keskkondadega, kus andmeid levitatakse ärilisel eesmärgil (sh
reklaamid), ning andmete kasutamine ei põhine minu otsesel nõusolekul
ega selgel õiguslikul alusel. Lisaks on arusaamatu, miks sellised
andmed peaksid olema kõigile vabalt kättesaadavad väljaspool riiklikku
portaali eesti.ee.

Minu küsimused ja palved andmekaitse inspektsioonile on järgmised:
1. Millisel õiguslikul alusel saavad portaalid nagu inforegister.ee ja
teatmik.ee selliseid andmeid avaldada?
2. Kas see on kooskõlas isikuandmete kaitse üldmäärusega (GDPR)?
3. Kas mul on õigus nõuda nende andmete eemaldamist või piirata nende
levitamist?
4. Mida saan teha, kui minu kontaktandmeid kasutatakse ilma minu loata
ärilistel eesmärkidel?

Palun teavitage mind, millised on minu õigused ning milliseid samme
saan astuda oma andmete kaitsmiseks.

Lugupidamisega