Subject: Tallinn, Keldrimäe tn 4 korteriühistu päring delikaatsete isikuandmete küsimuses
From: Latek KÜ <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 09:52:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere
Keldrimäe tn 4 korteriühistu juhatuse poole pöördus korteriomanik juhtides 
ühistu tähelepanu asjaolule, et KÜ juhatus on üldkoosoleku protokolli lisaks 
liikmete nimekirjale lisanud ka volitused, mis sisaldavad tundlikke 
isikuandmeid (nimed ja isikukoodid). Korteriomanik on seisukohal, et 
isikuandmete sellisel kujul jagamine kõigile korteriomanikele ei ole 
kooskõlas Isikuandmete kaitse seadusega. Ta leiab, et andmete 
avalikustamiseks peab olema seaduslik alus või andmesubjekti selgesõnaline 
nõusolek ning, et e-kirja teel kõigile ühistu liikmetele selliste andmete 
edastamine rikub andmesubjektide õigusi ja võib tuua kaasa võimaliku 
sekkumise Andmekaitse Inspektsiooni (edaspidi AKI) poolt.

KÜ korteriomaniku seisukohta ei jaga, nimelt volitus peab sisaldama 
isikukoode, kuna nii toimub isiku tuvastamine (näiteks Mari Metsa nimelisi 
isikuid võib olla mitu jne), samas on volitused üldkoosoleku 
registreerimislehe lahutumatud osad. Üldkoosoleku protokoll koos lisadega 
edastatakse äriregistrile, kui on vaja teha juriidilisi toiminguid 
äriregistris ning üldkoosoleku järgselt korteriomanikele emailile (emailid 
listatakse bcc-na). Kuna osadel korteriomanikel ei ole emaile, siis neile 
pannakse üldkoosoleku protokoll koos registreerimislehega postkasti, kuid 
siis paberkujul volitusi juurde ei lisata.

Palume ülaltoodu osas AKI seisukohta, et kas KÜ rikub oma tegevusega 
andmesubjektide õigusi saates üldkoosoleku protokolli koos 
registreerimislehe ja volitustega suletud isikute ringile (KÜ liikmetele) 
emailile ja juriidiliste toimingute tegemiseks äriregistrile.

Lugupidamisega

Üllar Jürgenson
Tallinn, Keldrimäe tn 4 korteriühistu juhatuse esimees
+372 501 2709