Subject: Selgitustaotlus
From: "Rene Reinola" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 May 2025 13:41:39 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tallinna Majanduskooli poole on pöördunud PZU kindlustus taotlusega 
väljastada videosalvestis toimunud liiklusavarii kohta. Kirjale on lisatud 
seaduslikud alused salvesti väljanõudmiseks.
Päringu seaduslik alus:
Kindlustustegevuse seaduse § 218 (Isikuandmete töötlemine):
(1) Isikuandmete, välja arvatud eriliiki isikuandmete töötlemine on 
kindlustustegevuses lisaks Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EL) 
2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja 
selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks 
tunnistamise kohta (isikuandmete kaitse üldmäärus) sätestatule lubatud:
1) kindlustusvõtja ja temaga seotud isikuid puudutava kindlustusriski 
hindamiseks ja kindlustuslepingu sõlmimiseks vajalike muude toimingute 
tegemiseks, sealhulgas automatiseeritud töötlusel põhinevate üksikotsuste 
tegemiseks;
2) andmesubjekti kasuks sõlmitud lepingu täitmiseks, lepingu täitmise 
tagamiseks või tagasinõuete esitamiseks, kui käesolevas seaduses ei ole 
sätestatud teisiti.
Kindlustustegevuse seadus § 219 (Isikuandmete edastamine):
(1) Riigi- või kohaliku omavalitsuse asutus, tervishoiuteenuse osutaja, 
kindlustusandja või muu kolmas isik on kohustatud kindlustusandja nõudel 
edastama isikuandmed või võimaldab nendele juurdepääsu, kui:
1) isikuandmed, sealhulgas käesoleva seaduse § 218 lõigetes 2 ja 3 nimetatud 
isikuandmed, on kindlustusandjale vajalikud kindlustuslepingu täitmiseks ja 
selle täitmise tagamiseks või tagasinõuete esitamiseks;

Palun selgitada, kas kindlustusandjal on õigus seaduse alusel 
kindlustusjuhtumiga seotud salvestisi välja nõuda?

Lugupidamisega

Rene Reinola
Haldusjuht

Tallinna Majanduskool
+372 505 8920