Subject: Avaliku teabe seaduse üldjuhend
From: <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 5 May 2025 08:40:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Palun selgitust Avaliku teabe seaduse (AvTS) üldjuhendi kohta.

Kõigepealt palun viidet selle juhendi värskeimale versioonile.

Teiseks palun selgitada  juhendi § 83. toodud taaskasutamise mõistet.
(Seaduses § 3 prim 1.)
Kui „Taaskasutamine“ tähendab, et algselt ühel eesmärgil (avalike
ülesannete täitmiseks) asutusse
kogutud teave tehakse kättesaadavaks isikutele, kes kasutavad seda sama
teavet hoopis teistel
eesmärkidel, ning et teabevaldajate vaheline teabevahetus oma avalike
ülesannete täitmiseks ei ole avaliku teabe taaskasutamine, siis kas
tegelikkuses ongi igasugune sellise teabe väljaspool avalikku sektorit
kasutamine taaskasutamine?
Kui juriidiline või eraisik kasutab avaliku teabe valdaja poolt välja
antavat teavet ükskõik milleks ja ükskõik millisel moel, siis ongi ju
tegu teabe kasutamisega "hoopis teistel eesmärkidel" ning mitte
mingisugust muud vormi kui taaskasutamine avaliku teabe teiseseks
käitlemiseks ei olegi.

Kui taaskasutamine on tegelikult ainus viis, kuidas AvTS alusel
väljastatavat teavet kasutada saab, siis mis mõtet on juhendis ja
seaduses üldse seda mõistet sisustada? Kas taaskasutamine = kasutamine?

Kas Avaliku teabe seaduse üldjuhendi väljatöötamise käigu kohta on
avalikes dokumendiregistrites säilinud ka mingid töödokumendid - juhendi
väljatöötamise kavatsus, seletuskiri vms. Palun sellele viidet.

Palun ülaltooduga seoses selgitust juhendi § 7. "Kellele antakse
avalikku teavet?" viienda punkti kohta.
Seal seisab, et teabenõudja, kui ta taotleb teabele juurdepääsu
taaskasutamise eesmärgil, peab teavitama
sellest teabevaldajat. See võimaldab teabevaldajal hinnata teabe
üldisele kasutamise piirangute
kehtestamise vajadust ning otsustada, kas anda taotletud teave üldiseks
kasutamiseks tingimusteta
või seda selle üldisele kasutamisele tingimusi litsentside abil.

Kui vastab tõele, et igasugune avaliku teabe kasutamine on tegelikult
taaskasutamine, siis kas igas teabenõudes peab seisma ka põhjendus,
milleks teavet vajatakse?
Või on iga teabenõude juures kohustuslik lause "soovin infot
taaskasutamise eesmärgil" ning ilma selle lauseta ei ole kohustatud
andmevaldaja teabenõuet rahuldama?

Lugupidamisega
Madis Mikkor

PS
Soovin selgitusi ülaltoodud küsimustes, et paremini mõista Eesti
Vabariigis kehtivaid seadusi.
MM