Subject: Küsimus seoses AKI otsusega nr 2.2.-1/25/13-3.
From: "Liana Iila" <[email-masked]>
To: "AKI info", "Anu Suviste"
Date: Mon, 5 May 2025 11:41:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Andmekaitse Inspekstioon ja Anu Suviste

Pöördun Teie poole küsimuses, mis on seotud AKI otsusega nr 2.2.-1/25/13-3. 
Otsuse kohaselt väljastas AKI HTM-le loa isikuandmete töötlemiseks IKS § 6 
lg 5 alusel ning millega mh otsustati kooskõlastada andmesubjektide 
nõusolekuta isikuandmete töötlemise uuringus "Eesti kõrgkoolides 
rahvusvahelise uuringu "EUROSTUDENT 9" läbiviimine" 10.04.2025 taotluses 
esitatud tingimustel ja mahus.

TLÜ (edaspidi ülikool) poole pöördus vastava taotlusega AS Praxis (kes on 
taotluses esitatud andmete kohaselt volitatud andmetöötleja).

Soovin täpsustada ja täiendavalt teada saada järgmist:
1. Kas tuginedes AKI otsusele on TLÜ-l õiguslikuks aluseks andmete 
väljastamiseks IKS § 6 lg 3? AKI otsus ei ole TLÜ-le siduv ega TLÜ-l ei 
tulene AKI otsusest kohustust andmete edastamiseks, kuid paraku jääb 
arusaamatuks, millisele õiguslikule alusele peab TLÜ siiski tuginema.
2. Kas TLÜ peab eraldi hindama andmete väljastamist kolmandatele isikutele 
ehk Praxisele?
3. IKS § 6 lg 5 lause 2 ütleb järgmist: "Nende koostamiseks on täidesaatval 
riigivõimul õigus teha päringuid teise vastutava või volitatud töötleja 
andmekogusse ning töödelda saadud isikuandmeid." Käesoleval juhul ei ole HTM 
ise pöördunud ülikooli poole vastava päringuga, vaid teate on edastanud 
Praxis, seejuures ei ole lisatud ühtegi sõlmitud lepingut, mille alusel on 
Praxisesl õigus HTM-i nimel tegutseda.
4. Taotluses on kirjeldatud järgmist:

"Kõrgkoolide esindajad koostavad nimekirja oma kõrgkooli üliõpilaste e-posti 
aadressidest ning saadavad selle uuringu Praxise-poolsele projektijuhile 
peale konfidentsiaalsuslepingu sõlmimist Praxisega ja Praxise 
andmetöötlejale krüpteeritud kujul e-posti teel."

Ülikooli hinnangul tuleb sõlmida andmetöötlusleping, mitte 
konfidentsiaalsusleping. Küsimus on selles, kas on õige sõlmida 
andmetöötlusleping Praxisega kui volitatud andmetöötlejaga või korretkne oo 
sõlmida leping HMT-ga kes on siiski uuringu vastutav andmetöötleja?
5. Otsuses ei ole täpsustatud, milliseid üliõpilaste e-posti aadresse on 
mõeldud, TLÜ-l omab vastutava andmetöötlejana üliõpilaste isiklikke e-posti 
aadresse ja lisaks ülikooli poolt loodud e-posti aadresse tlu.ee 
<http://tlu.ee>  lõpuga. Seega soovin teada saada, milliseid e-posti 
aadresse peaksime väljatama?

Kuna Praxis palub andmeid väljastada esimesel võimalusel, siis oleksin väga 
tänulik kui Teil on võimalik vastata selle nädala jooksul.

Parimate soovidega

Liana Iila

Andmekaitsespetsialist | Data Protection Specialist

Õigus- ja hanketalitus | Legal Services and the Procurement Office

Tallinna Ülikool |Tallinn University

Narva mnt 25, 10120 Tallinn, Estonia

+372 56900053

www.tlu.ee <http://www.tlu.ee/>  | www.tlu.ee/en <http://www.tlu.ee/en>