Subject: Rahvastikuregistri andmete töötlemine KOKS § 32 ülesande täitmiseks (rahvaalagatuse allkirjade kontrollimine)
From: "Evelyn Tohvri" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "AKI info", "Anna Skobeleva" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 10:47:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tallinna linnale on rahvaalgatus.ee kaudu esitatud algatus „Pelguranna
<https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1319-pelguranna-trammiteed-ei-tohi-ra
jada-stroomi-rannapargi-ja-puhangu-t%C3%A4nava-arvelt>  trammiteed ei tohi
rajada Stroomi rannapargi ja Puhangu tänava arvelt“. Sellele on kogutud
3702 allkirja. Tallinna hääleõiguslike elanike arv 26. märtsi 2025 seisuga
on 353 397. KOKS § 32 alusel on õigus algatus teha vähemalt ühel
protsendil hääleõiguslikel valla- või linnaelanikel. Seega on kogutud
allkirju kokku rohkem, kui 1%, kuid linnal ei ole seadusest tulenevat
alust, et kontrollida, kas kogutud allkirjadest on kokku vajalik 1%
hääleõiguslikest linnaelanikest. Nimelt, Harku Vallavalitsus on varasemalt
pöördunud Andmekaitse Inspektsiooni poole, et küsida, kas kohalikul
omavalitsusel on õigus töödelda rahvastikuregistri andmeid selleks, et
kontrollida, kas algatusele kogutud allkirjad vastavad KOKS § 32
tingimustele. Andmekaitse Inspektsioon selgitas oma 26. jaanuari 2023
vastuses (manuses), et omavalitsusele KOKS §-st 32 ei anna sättest
tuleneva ülesande täitmiseks õigust rahvastikuregistri andmeid töödelda
ning andmeid saaks kontrollida vaid inimese enda nõusolekul. Ilmselgelt,
kuna omavalitsusel ei ole õigust andmeid töödelda, siis ei ole võimalik
küsida ka allkirja andnutelt nõusolekut.

Pöördungi teie poole, et küsida, kas ministeeriumil on võimalik antud
juhul kontrollida allkirjade vastavust KOKS §-ile 32. Kui see võimalik ei
ole, siis kas teil on soovitusi, kuidas taoliselt juhul allkirjade
kontrollimist võiks korraldada.

Heade soovidega

Evelyn Tohvri

osakonna juhataja

õigusloome osakond

linna õigusteenistus

616 4050