Subject: Lapse terviseandmete töötlemine ja edastamine: õigustatud isiku kontroll
From: "Piret Leevald - Lastehaigla" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 2 Apr 2025 14:29:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Lastehagiale laekub hulgaliselt päringuid/pretensioone patsiendile
osutatud raviteenuse osas.

Oleme palunud alati digiallkirjastatud krüpteeritud päringu esitamist.

Kas lastehaiglal on õigus ja kohustus kontrollida päringu esitaja
(eeldatavalt lapsevanem või eestkostja, aga ei pruugi) ja alaealise
patsiendi omavahelist seost?

Üheks võimaluseks on rahavastikuregister.

Kas juhul, kui lastehaigla ei kontrolli päringu esitaja ja patsiendi
õiguslikku seost – ja käitub üksnes heas usus, et päringu esitaja on
lapsevanem või seaduslik esindaja – lastehaigla eksib andmekaitse reeglite
vastu?

Kas lastehaiglal on õigus käituda heas usus ja mitte maandada riski, et
edastab lapse terviseandmed õigustamata isikule (päringu esitaja ei olnud
lapsevanem ega seaduslik esindaja)?

Kas vastavalt andmekaitse reeglitele tuleb lastehaiglal enne patsiendi
terviseandmete töötlemist (TIS haiguslugude avamist) kontrollida päringu
esitaja tausta – ennekõike tema seost patsiendiga? Näitena: vanaemale ja
onule ju patsiendi terviseandmeid ei tohiks edastada, samuti patsiendi
mistahes viisil terviseandmeid töödelda (puudub õiguslik alus, kuna
vanaema ja onu pole lapse seaduslikud esindajad).

Tänan, et aitate lastehaiglal viia oma tööprotsessid paremini vastavusse
andmekaitse nõuetega.

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
õigus- ja hankeosakonna juhataja | Õigus- ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

[email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13419 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>