Subject: Ronimisliidu intsidendi vormi kavand
From: <[email-masked]>
To: "AKI info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Mar 2025 15:23:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kirjutan Eesti Ronimisliidu reeglite ja ohutuse komisjonist. Ronimisliit on 
MTÜ, Eesti Olümpiakomitee liige.

Ronimisspordi turvalisuse arendamiseks soovime koguda andmeid 
siseronimissaalides juhtunud intsidentide kohta. Vajame selles osas nõu, kui 
keerulist või mittekeerulist süsteemi teha.

Intsidendid on olukorrad, milles ronijad või julgestajad jne on saanud 
vigastada. Teave kogumis annab ülevaate mis tüüpi radadel, mis tüüpi 
ronijatega kõige sagedamini õnnetusi juhtub. Vanus, kaal harrastamise 
kogemnus, kõrgus, raja tüüp jne. Ning intsidendi põhjus, neid on ka 
erinevaid. näiteks kukumine, ronimisnuki lahti tulemine, viga julgestamisel, 
varustuse purunemine jmt. Sellele tuginedes on võimalik anda soovitusi 
turvalisemate radade ja ronimiskeskuste arendamiseks.

Lisan nn. maksimaalse teabe vormi, mida soovime küsida.

Vormis on isikuandmed, mida me tegelikult vajame ainult intsidendi asjaolude 
täpsustamiseks. On võimalus need kohe ka intsidendi kirjeldusest eraldad, 
määrates intsidendi numbri ja eraldi baasis numbrile vastava isiku.

Kavas on ka avalikustada üldistatud kujul ülevaated anonüümsel baasil 
intsidentidest. Võimalik on need kas agregeerida või kirjeldada intsidente 
eraldi.

Andmeid kogume nõusoleku põhiselt.

Lugedes AKI üldjuhendit mõistan, et esiteks oleks meil kõige otstarbekam 
otsustada, kas (i) teha vorm täiesti anonüümsel baasil või (ii) koos 
isikuandmetega. Viimane annaks meile võimaluse saada paremini aru 
intsidendist, kui teavitajaga saame ühendust võtta.

Isikuandmetega vormi puhul peame:

1) kehtestama sisemise reeglistiku  ehk andmekaitsetingimused järgides 
üldmääruse põhimõtteid

2) Ronimisliidu sees vastav koolituse tegema sh. ligipääsude halduse,

3) avaldama andmekaitsetingimused veebis.

Juhul kui kasutame Google vormi, milline on Ronimisliidu Google serveris, 
kas meil lasub täiendavaid IT turbe kohustusi, lisaks n.ö ligipääsude 
andmisele äravõtmisele jmt.

Kas on mingisugusid nüansse mida MTÜ peaks kindlasti vältima lisatud vormi 
puhul või andmekaitse tingimustes täpsustama?

Tervitustega,

Kristjan-Erik Suurväli