Subject: terminiküsimus: disclosure of data
From: "SONNA Astrid" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 25 Mar 2025 10:56:33 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun teie poole ühe terminiküsimusega, kuna meil on ELi nõukogus praegu
tegemisel isikuandmete kaitse teemaline terminiprojekt. Kerkis üles
küsimus seoses mõistega disclosure of data.

IATE kirje  <https://iate.europa.eu/entry/result/1399255/en>
https://iate.europa.eu/entry/result/1399255/en , mille definitsioon on:
making information known to another person or organisation.

Eesti isikuandmete kaitse seaduses on läbivalt kasutusel avalikustamine
<https://www.riigiteataja.ee/akt/131122024044?leiaKehtiv> Isikuandmete
kaitse seadus–Riigi Teataja.

Isikuandmete kaitse üldmäärusest
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32016R0679>
Määrus - 2016/679 - EN - GDPR - EUR-Lex leiab aga nii avaldamist kui
avalikustamist.

Kas teie hinnangul võib mõlemaid kasutada läbisegi või siiski vastavalt
kontekstile eristada või isikuandmete kaitse seaduse alusel
„avalikustamist“ eelistada? Kuigi avalikustamine
<https://akit.cyber.ee/term/494-disclosure-1>  näiteks andmekaitse ja
infoturbe sõnastiku AKIT tähenduses on teabe muutmine avalikuks ja
avaldamine <https://akit.cyber.ee/term/1849-disclosure-3>  teabe
avaldamine mingile poolele, mitte kogu avalikkusele.

Lugupidamisega

Astrid Sõnna

ELi nõukogu tõlkija/toimetaja