Subject: [SPAM] AKI ja eetikakomitee luba
From: Merilen Laurimäe <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 10 Feb 2025 12:10:55 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Mul tekkis küsimus seoses EUROMOD registripõhiste (tervet rahvastikku
hõlmavate) andmete kasutamisega Statistikaameti teadlaste keskkonnas ja
AKI ja/või eetikakomitee loa vajadusest selles uuringus.

Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik soovib tellida
analüüsi riiklike maksutõusude ja eelarvekärbete mõjudest haavatavatele
sihtrühmadele. Mõjude hindamiseks plaanime kasutada üle-euroopalist
maksude ja toetuste mikrosimulatsioonimudelit EUROMOD. EUROMOD võimaldab
analüüsida erinevate poliitikamuudatuste mõju nii riigieelarvele kui ka
leibkondade tulujaotusele, ebavõrdsusele ja vaesusele. EUROMODi mudeli
sisendina on kavas kasutada Statistikaameti koostatud erinevate registrite
(STAR, rahvastikuregister, TÖR jne) põhist andmestikku, mis sisaldab
tunnuseid elanike erinevate sissetulekute ja toetuste saamise kohta (sh nt
töövõimetoetus, haigushüvitis, jne). Registripõhised sisendandmed
sisaldavad andmeid terve Eesti rahvastiku kohta (va teatud erandid
tulenevalt andmelünkadest).

Oleme ka varasemalt kasutanud samu andmeid mitmetes uuringutes ja
kasutasin ise ka enda doktoritöö artikli jaoks. Eelmisel korral lükati
meie AKI taotlus tagasi (luba ei olnud tarvis), sest uuringu tellis
Arenguseire Keskus (tegemist ei olnud täidesaatva võimuga asutusega) ja
eetikakomitee taotlus oli antud juba sisse Tervise Arengu Instituudi
eetikakomiteele.

Kas oskaksite palun täpsustada,

1.	kuhu alla kuulub „Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise
volinik“?
2.	kas voliniku tellitud uuringu puhul on vaja AKI luba või nii AKI
kui ka eetikakomitee luba?

Heade soovidega

Merilen Laurimäe

Töö- ja sotsiaalkaitsepoliitika analüütik

Mõttekoda Praxis