Subject: Riigikogu liikme/komisjoni pöördumistele vastamisest
From: "Kristi Rekand" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Thu, 10 Oct 2024 09:51:50 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Suhtlesin teisipäeval Andmekaitse Inspektsiooni juristiga teemal, kas ja 
milline on Riigikogu liikme/komisjoni vastamise kohustus eraisiku e-kirjale 
või ka MTÜ ametlikule pöördumisele. Kuna tegemist ei ole teie tavapärase 
valdkonnaga, mistõttu jäid juristid ka peale omavahelist arutelu kahtlevale 
seisukohale, siis esitasin kindla vastuse saamiseks päringu ka vastava 
valdkonna spetsialistile.
Edastan saadud vastuse ka teile juhuks kui edaspidiselt on vaja.

Heade soovidega

  <https://epikoda.ee/assets/img/logo.png>

Kristi Rekand

Jurist | Eesti Puuetega Inimeste Koda

Lawyer | Estonian Chamber of Disabled People

[email-masked]
+372 671 5909
 <https://www.epikoda.ee/>   <https://www.facebook.com/EPIKoda/>
Liitu Eesti Puuetega Inimeste Koja uudiskirjaga! 
<https://www.epikoda.ee/uudiskiri>
  _____

Saatja: Aaro Mõttus <[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 9. oktoober 2024 21:15
Adressaat: Kristi Rekand <[email-masked]>
Teema: Vs: Teabe soov

Tere!

Ma eeldan, et esitasite Riigikogu sotsiaalkomisjonile märgukirja või 
selgitustaotluse. Sellisel juhul kohaldub märgukirjale ja selgitustaotlusele 
vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seadus (MSVS). Kui aga 
esitasite teabenõude, siis avaliku teabe seadus.

MSVS-i kohaselt tõepoolest ei ole märgukirja või selgitustaotluse 
adressaadiks Riigikogu liige (§ 2 lg 4 II lause). Neil ei ole vastamise 
kohustust (MSVS § 5 lg 1). Riigikogu liikme vastamiskohustus võiks olla 
seotud tema poliitilise vastutusega valijate ees, olles niisiis mitte 
juriidiline, vaid poliitiline kohustus.

Küll aga on MSVS-i kohaselt märgukirja ja selgitustaotluse adressaat 
Riigikogu riigiorganina (§ 2 lg 4 I lause). Kui olete pöördunud näiteks 
sotsiaalkomisjoni poole, mis on Riigikogu allorgan (osaorgan), siis tuleks 
seda ilmselt käsitada pöördumisena Riigikogu poole, kellel on 
vastamiskohustus. Riigikogu võib mõistagi vastata oma allorganite 
(osaorganite) kaudu. Riigikogu võib vastamise teha ülesandeks ka Riigikogu 
Kantseleile.

Vastamise tähtaja sätestab MSVS § 6 - hiljemalt 30. kalendripäeval 
märgukirja/selgitustaotluse registreerimisest. Olemas on ka pikendamise 
võimalus, millest tuleb pöördujat informeerida.

Teie märgukiri/selgitustaotlus peab olema Riigikogu dokumendiregistris 
registreeritud, saate sealt vaadata, mida sellega on tehtud. Ma soovitan 
võtta nendega ühendust ja küsida, miks ei ole vastust saadetud.

Ma vist Teie põhilisele küsimusele vastasin. 🙂

Parimate soovidega
Aaro Mõttus

 <https://www.epikoda.ee/>   <https://www.facebook.com/EPIKoda/>
Liitu Eesti Puuetega Inimeste Koja <https://www.epikoda.ee/uudiskiri> 
uudiskirjaga