Subject: PPA Lennusalga palgaandmed
From: "Martin Noorsalu" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Sat, 5 Oct 2024 01:02:33 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

MTÜ Eesti Kiirabikopter on pöördunud PPA poole teabepäringuga saamaks 
vastuse PPA töötasude osas, mis seotud päästekopteri teenuse pakkumisega, 
sealhulgas teenuse osutamine meditsiinilisteks lendudeks.Meie päringule ei 
ole vastatud (Kopteri kapteni, teise piloodi ja meeskonnaliikme töötasu?) 
täpsustades, et MTÜ Eesti Kiirabikopter tegutseb avalikkuse huvides vastavas 
valdkonnas meditsiiniliste lendude teostamise osas ning avalikusel on 
õigustatud teadmisvajadus riigi tegelike teenuste kulude osas.

Leiame, et avatud riigihalduse põhimõtet järgides ametnike töötasu 
isikustamata ei tohiks olla kuidagi salastatud asutusesiseseks kasutamiseks 
või piiratud teave. PPA toodud põhjendus, mitte avalikustada PPA Lennusalga 
kopteri meeskonnaliikmete ametikoha töötasu ei ole pädev, kuna viitab AvTS § 
35 lg 1 p 19 (seaduses sätestatud muu teabe) ja PPVS § 4 lg 5 (Politsei- ja 
Piirivalveameti kriminaalpolitsei, riigipiiri valvamise, objektide 
valvamise, isikute kaitsmise ja teabeturbe korralduse struktuur, 
teenistuskohtade koosseis ja isikkoosseis on asutusesiseseks kasutamiseks 
mõeldud teave avaliku teabe seaduse tähenduses.). Käesolevaga ei küsi me 
nimeliselt koosseisu ja sellest tulenevalt ei ole põhjust mitte avalikustada 
üldist ametikohale määratud töötasu koos lisatasudega avatud ja läbipaistva 
riigi mõistes.

Oleme käesoleva teema edastanud ka õiguskantselrile ja riigikontrollile, 
paludes hinnata PPA vastust andmete mitte avaldamise osas vastavalt 
põhiseadusele avaliku huvi ning riigi resursside heaperemeheliku ning 
riigimeheliku kasutuse osas. Mõlema organisatsiooni vastus sisaldas, et 
andmekaitse inspektsioon omab vastavat pädevust andmaks antud teemal hinnang 
vüi arvamus õiguspärasuse osas.

Palume teie vastust, kas PPA Lennusalga teenistujate isikustamata töötasu 
asutusesiseseks kasutamiseks tunnistamine on pädev ja vastavalt põhjendatud.

Tervitustega!

Martin Noorsalu

MTÜ Eesti Kiirabikopter
Juhatuse Liige