Subject: RE: uuringuluba
From: "Arvo Viltrop" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Thu, 5 Sep 2024 16:03:54 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp peadirektor

Oleme planeerinud läbi viia küsitlusuuringu, Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbiviidava uurimistöö: „Väikestes
kodumajapidamistes peetavate põllumajanduslindude karjade terviseuuring
seoses ”Üks Tervis” lähenemisega“ raames.

Küsitlusuuring viiakse läbi näost-näkku intervjuu vormis karjavisiitide
ajal ja kasutades veebipõhist küsimustikku. Samuti levitatakse
küsimustikku e-posti ja kanapidajate sotsiaalmeediakanaleid mööda
saavutamaks sihtrühma suuremat kaetust.

Küsitlus koosneb neljast teemablokist:

1)           Linnukarja üldised tunnused:

a.           vastutava pidaja demograafilised andmed (vanus, sugu,
haridustase, kvalifikatsioon)

b.           lindudega tegelevate inimeste arv ja koosseis

c.            pidamise eesmärk

d.           pidamise alustamise aeg/kestus

e.           karja suurus

f.            tootmissuund

g.           lindude vanuseline ja tõuline ja tootmistüübiga seotud
koosseis

h.           pidamisviis ja tingimused

i.             lindude ja haudemunade soetamine ning edasimüük/andmine
(kvantitatiivsed andmed)

2)           Bioturvalisus

a.           kontaktid teiste linnupidajatega

b.           bioturvalisuse meetmete rakendamine majapidamises

3)           Lindude tervis

a.           lindude vaktsineerimine viimase kahe aasta jooksul

b.           diagnoositud haigused ja nende sagedus viimase kahe aasta
jooksul

i.             nende ravimiseks kasutatud ravimeetodid

4)           Pidaja teadlikkus

a.           teadlikkus linnuhaigustest

b.           teadlikkus bioturvalisusest

c.            teadlikkus AMR-ist

i.             kas linnukasvatajad on teadlikud
antibiootikumiresistentsuse probleemist ja mida nad võtavad ette, et seda
ei tekkiks kanadel esinevates mikroobides ja et need ei leviks neile
endile.

Et Eesti Maaülikoolil puudub teadusuuringute eetikakomisjon, siis pöördun
vastavalt seadusandluses sätestatule andmekaitse inspektsiooni kui pädeva
asutuse poole taotlusega saamaks hinnangut, kas kavandatav uuring kuulub
inimuuringute kategooriasse ja vajab Eesti seadusandlusest lähtuvalt
uuringuluba.

Lugupidamisega

Arvo Viltrop

Professor, õppetooli juht

Veterinaarse biomeditsiini ja toiduhügieeni õppetool

Veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse instituut

Eesti Maaülikool

Kreutzwaldi 62 Tartu 51006

Tel 7313210