Subject: Riigikogu õiguskomisjoni algatatud turvategevuse seaduse muutmise seadus eelnõu 413 SE menetlemine Riigikogus
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "AKI info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kaupmeeste Liit" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Apr 2024 14:51:54 +0300

29.04.2024 nr 1-1/15-413/2

Andmekaitse Inspektsioon

Eesti Linnade ja Valdade Liit

Eesti Turvaettevõtjate Liit

Haridus- ja Teadusministeerium

Kaubandus-Tööstuskoda

Kaupmeeste Liit

Riigikogu õiguskomisjoni algatatud turvategevuse seaduse muutmise seadus
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/14f6e8f8-bd69-4439-a04a-1
75226f2df67/turvategevuse-seaduse-muutmise-seadus> 413 SE võeti Riigikogu
menetlusse 11. aprillil 2024. a ja eelnõu juhtivkomisjoniks on
õiguskomisjon.

Kavandatavad turvategevuse seaduse (edaspidi: TurvaTS) muudatuste eesmärk
on lahendada enne seaduse jõustumist 1. juulil 2024 seaduses ilmnenud
praktilised kitsaskohad.

Eelnõu § 1 punkti 1 muudatuse kohaselt asendatakse TurvaTS § 9 lõike 1
punktis 1 sõna „turvamine“ sõnadega „kaitsmine ja korra pidamine“ ning
punktides 2 ja 3 sõnad „valvamine ja kaitsmine“ sõnaga „turvamine“.

Eelnõu § 1 punkti 2 muudetakse TurvaTS § 10 lõike 1 punkti 7 ning
lühendatakse aega, mil turvaettevõtja on kohustatud turvaobjekti
valvamisel ja kaitsmisel ning korra pidamisel kasutatava tehnilise vahendi
salvestist säilitama, kuuelt kuult ühele kuule salvestamise päevast
arvates.

Eelnõu § 1 puntki 3 kohaselt TurvaTS § 10 lõike 1 täiendamine punktiga 71
võimaldab tehniliste vahendite salvestiste töötlemisel tuvastatud süüteo
tunnustega teo osas hilisemalt koostöös uurimisasutustega süüteo asjaolud
välja selgitada ning süüteomenetlus läbi viia. Olemuselt seatakse
turvaettevõtjale kohustus säilitada neid salvestisi, kus on
süüteotunnustega tegu. Seda just süüteomeneltuse läbiviimisse eesmärgil,
sest salvestis võib osutuda oluliseks tõendiks, mille säilitamine on
riigile vajalik.

Eelnõu § 1 punkti 4 kohaselt muudetakse TurvaTS § 15 lõiget 11, lisades
turvateenistujale kohustuse läbida lisaks täienduskoolitusele ka tema
tööks vajalik õpe (valvetöötaja õpe, turvatöötaja õpe, turvajuhi õpe).

Eelnõu on suunatud esimesele lugemisele Riigikogu täiskogus 2. mail 2024.
a.

Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Eduard Odinetsi palvel. Kui teil
on arvamusi või täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu
reguleerimisalasse, siis palun esitage need komisjonile hiljemalt 15. mail
2024. a aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu kaardil
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/14f6e8f8-bd69-4439-a04a-1
75226f2df67/turvategevuse-seaduse-muutmise-seadus> 413 SE.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee