Subject: lastehaigla töötajate vaktsineerimisega seotud küsimused
From: "Piret Leevald" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Sat, 23 Mar 2024 11:48:24 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Johtuvalt AKI antud selgitustest
<https://www.aki.ee/isikuandmed/kkk/toosuhted#tsuhted-3> Töösuhted |
Andmekaitse Inspektsioon (aki.ee), selguse huvides küsin üle:

1.	Kas laste raviga tegelevas asutuses võib tööandja koguda
töötajatelt nende terviseandmeid, näitena leetrite vastu vaktsineerituse
andmeid?
2.	Kas tööandja võib vahetult ja ilma töötervishoiu arstita saata
välja tabelid osakondade juhtidele (ka tugiüksustele, kes täistööajana
kindlasti ei puutu vahetult kokku lastega) ja paluda osakonnajuhil täita
ära oma üksuse töötajate valtsineeritus? Näiteks leetrite vastu? Ehk siis
et täita tööandja korraldus, peab osakonna juhataja pöörduma
vastavasisulise küsimusega töötaja poole.
3.	Olen teadlik, et sundida vaktsineerima ükski tööandja ei saa.
Küsimus on:

a.	Kas üleüldse tohib tööandja (näitena osakonna juhataja või
juhatuse liige) esitada töötajale küsimus: kas oled leetrite vastu
vaktsineeritud?
b.	Kas haiglale võivad kohalduda nn üldreeglist erinev õiguslik alus,
kuna tegemist on alaealiste patsientide raviga seotud asutusega ja leetrid
on nii töötajatele kui lastele, kellega leetrihaige töötaja võib kokku
puutuda, ohtlik haigus?
c.	Kas siis, kui haigla või teatud haigla osakonna riskianalüüsist
selgub, et on soovitatav vaktsineerida töötajaid leetrite vastu, kas
sellisel juhul võib tööandja pärida töötaja terviseandmeid punktis a
märgitud viisil? Ennekõike teada saamaks, kui palju vaktsiine soetada –
või tuleks seda teha isikustamata viisil (näiteks anonüümne küsitlus).

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
osakonna juhataja | õigus-ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

[email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13429 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>