Subject: Tallinna Keskraamatukogu: palume nõu
From: "Triinu Seppam-Saar" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Mar 2024 14:24:44 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Tallinna Keskraamatukogust seoses sellega, et raamatukogu on 
koostamas tehnilist kirjeldust oma esimesele iseteenindusraamatukogule. 
Selleks saab olema Pirita linnaosas asuv Pirita raamatukogu, mis asub 
kooliga ühes hoones. Raamatukogul on eraldi sissepääs: 
https://keskraamatukogu.ee/raamatukogu/pirita-raamatukogu/ .

Iseteenindusraamatukogu tähendab seda, et teatud kellaaegadel (nt kell 7-10 
hommikul ja 20-22 õhtul) saavad lugejad kasutada raamatukogu ka siis, kui 
personal ise ei ole kohapeal. Iseteenindusautomaadid võimaldavad lugejatel 
nüüd ise endale kirjandust laenata ja kirjandust ka tagastada.

Kuna iseteenindusraamatukogus ei ole töötajad kogu aeg kohapeal, tuleb vara 
kaitseks paigaldada raamatukogul kaamerad (üks kaamera teeb pildi 
lugejatest, kes sisenevad, teised kaamerad paigaldame videosalvestuseks 
raamatukogu ruumidesse, v.a siis wc-sse). Kaamerad hakkavad salvestama 
nendel kellaaegadel, kui töötajat ei ole kohapeal. Salvestisi plaanime hoida 
30 päeva (usume, et selle aja sees ikka märkame, kui midagi on raamatukogust 
kaduma läinud vms ja jõuame teha avalduse ka politseile) ja seejärel 
kustutame need.

Nüüd aga tekkis meil küsimus, et kas lugejate teavitamiseks piisab, kui 
paneme raamatukogu ette ja siseruumidesse sildi, et raamatukogul on vara 
kaitseks videovalve? Või tuleb hakata küsima lugejatelt veel eraldi 
kirjalikult kinnitust vms (mis muidugi tõstaks halduskoormust, suurendaks 
meie dokumentide ja digidokumentide mahte jne)?

Kindlasti lisame info ka raamatukogu kasutamise eeskirja (lihtsalt see tuleb 
viitega, sest me ei saa lisada seda eeskirja enne, kui lahendus on valmis 
ning eeskirja kinnitab volikogu) ja andmekaitsetingimustesse: 
https://keskraamatukogu.ee/meist/andmekaitsetingimused/ . Kas on veel 
midagi, millele peaksime mõtlema seoses videovalvega? On teil häid näiteid, 
sõnastusettepanekuid?

Ilmselt ei saa Pirita raamatukogu olema meie ainus iseteenindusraamatukogu.

Lugupidamisega ja nõu eest ette tänades

Triinu Seppam-Saar
Tallinna Keskraamatukogu teenindusdirektor
www.keskraamatukogu.ee <http://www.keskraamatukogu.ee>