Subject: Tummkõned
From: "nroto" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Feb 2024 19:14:01 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun teie õiguslikku hinnangut tummkõnede vahendusel isikuandmete 
õmgitsemise tegevusele.

Lugupidamisega

Date: On Tuesday, February 6th, 2024 at 17:05
From: Kai Remmelkoor <[email-masked]>
To: [email-masked] <[email-masked]>
Subject: Tummkõned numbrilt 6868129

Tere

Täname Teid, et pöördusite Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti 
(edaspidi TTJA) poole ja informeerisite meid telefoninumbrilt 6868129 
tehtavatest tummkõnedest.

TTJA võttis ühendust numbri omaniku CSC Telecom Estonia OÜ-ga ja palus infot 
telefoninumbri 6868129 kasutaja ning kasutamise eesmärgi kohta, soovides 
välja selgitada kas tegemist võib olla ebaseadusliku tegevusega.

CSC Telecom Estonia OÜ andis teada, et telefoninumbrit 6868129 kasutab nende 
kliendina Läti ettevõte. Numbrit kasutatakse erinevatele telefoninumbritele 
helistamiseks, et tuvastada kasutusel olevad numbrid. Kasutusel olevatele 
numbritele saab edaspidi saata reklaame või teha müügikõnesid.

Ehkki taoline tegevus võib tarbijaid häirida, peab märkima, et numbrite 
läbihelistamine kasutusel numbrite tuvastamiseks ei ole Eesti seaduste 
kohaselt keelatud tegevus. Sellise tegevuse eest ei ole meil õiguslikku 
alust kedagi karistada või vastutusele võtta, sest otsest kahju ei ole 
tarbijatele tekitatud. Samuti on lubatud müügikõnede tegemine, kui need ei 
ole agressiivse iseloomuga või tarbijat eksitavad.

Antud juhul ei olnud tegemist ka nn Wangiri kõnedega, mida tuntakse ka kui 
ühesekundi või vastamata kõnedena. Selliste kõnede eesmärk on teha lühike 
vastamata kõne ja meelitada inimesi tagasi helistama tundmatule välismaisele 
numbrile, millega kaasneb helistajale hiljem üldjuhul märkimisväärne arve. 
Numbrile 6868129 ei saanud tagasi helistada, sellest teavitas ka vastav 
automaatteade.

Tarbijana saate oma seadmes blokeerida telefoninumbrid, millelt tehakse 
kahtlaseid või häirivaid kõnesid ning kindlasti informeerida pahatahtlikust 
tegevusest sideoperaatorit ja kahju saamise korral politseid.

Lugupidamisega

Kai Remmelkoor

Sideosakonna numeratsioonihalduse peaspetsialist

Tel 667 2077

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10A, 10122 Tallinn

Date: On Thursday, February 1st, 2024 at 14:06
From: nroto
To: [email-masked]
Subject: Kahtlased tummkõned

Tere

Palun selgitage välja, mis eesmärgil alates 20. detsemberist 2024 kuni 
tänaseni ettevõte oü csc telecom Estonia nimele registreeritud 
telefoninumbrilt 6868129 tehakse tummkõnesid.

Tänaseks on faktiliselt tuvastatud, et selliseid kõnesid said pea 80 
inimest. Teglikkuses selliseid kõnesid on tõenäoliselt korduvalt rohkem – 
saab kontrollida sideoperaatorite tööriistade abil.

Tummkõnede andmed kajastatud internetileheküljel 
<https://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/3726868129> 3726868129 - who calls 
me from 372-686-8129?, hetkel 4 lehte, igal lehel 20 juhtumit.

oü csc telecom Estonia esindaja väitis, et 5 sekundilised kõned on 
tavakõned, lisatud vastav kirjavahetus.

Kuid oü csc telecom Estonia esindaja väide on vastuolus pea 80 inimese 
kinnitusega, et tegemist tummkõnedega.

Arvestades kriitilist olukorda telefonikelmustega, on põhjendatud alus 
arvata, et oü csc telecom Estonia-le kuuluv telefoninumber võib olla seotud 
kas kelmusega või kelmuse ettevalmistamisega.

Juhtum vajab kahtlemata teie tähelepanu.

Lugupidamisega