Subject: Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (350 SE) menetlemine Riigikogus
From: "Kaido Rosin" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Eesti Tööandjate Keskliit <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "AKI info" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Riigikogu Kantselei" <[email-masked]>, "Kaido Rosin" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Jan 2024 16:45:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsus algatas Riigikogus tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu
(350 SE
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/c06783d9-6ecf-4a0d-b852-c
f4216ead7eb/tolliseaduse-muutmise-seadus> ) ja eelnõu juhtivkomisjoniks on
majanduskomisjon.

Eelnõu tutvustus: Seaduse muutmisega lihtsustatakse postisaadetiste
tollikontrolli nii tolli kui postiteenuse osutajate jaoks. Samuti
tõhustatakse keelatud ja piirangutega kaupade Eestisse saatmise
tõkestamist. Eelnõuga täpsustatakse postisaadetise läbivaatuse akti
vormistamise korda. Nähakse ette, et postisaadetise läbivaatuse akti ei
vormistata, kui postisaadetis vaadatakse läbi postiteenuse osutaja
juuresolekul ja läbivaatuse käigus ei avastata korrarikkumisele viitavaid
asjaolusid. Kehtiva õiguse järgi tuleb iga postisaadetise läbivaatust
alati protokollida. Läbivaatuse puhul postisaadetise avab ja sulgeb
postiteenuse osutaja vastutav töötaja tolli juuresolekul ning iga
postisaadetise avamise kohta koostatakse protokoll postiseaduse alusel
olenemata sellest, kas tuvastatakse rikkumine või mitte. Eelnõuga
täpsustakse postisaadetises sisalduvate keelatud või piiranguga kaubaga
tehtavaid riikliku järelevalve toiminguid. Järelevalve vajab täpsustamist,
sest kehtivad sätted reguleerivad vaid liiduvälisest riigist saabunud
rahvusvahelise postisaadetise läbivaatamist. Õigusselguse huvides on
oluline, et tolli pädevus liidu sees liikuvate posti- ja kullersaadetiste
läbivaatamisel oleks samuti tolliseadusega reguleeritud. Nt püütakse
väikesaadetistes Eestisse keelatud kaupu tellida.

Eelnõu läbis Riigikogus esimese lugemise 17. jaanuaril.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme
ja ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/c06783d9-6ecf-4a0d-b852-c
f4216ead7eb/tolliseaduse-muutmise-seadus> eelnõu kaardilt parlamendi
veebilehel.

Teavitatud organisatsioonid: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Tööandjate
Keskliit, Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon, AS Eesti
Post (Omniva), Itella Estonia OÜ, DPD  Eesti AS, Konkurentsiamet,
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, Andmekaitse Inspektsioon ning
Eesti Tarbijakaitse Liit.

Lugupidamisega

Kaido Rosin

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6433

M: +372 5349 6433

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee