Subject: Töötaja kodukontori piltide küsimine
From: "Vello Raja" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jan 2024 11:30:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Teie seisukoht selles küsimuses erineb väga palju tööinspektsiooni
seisukohast, seetöttu sooviksime teilt täpsustusi, kas kodukontori
lepingute sõlmimiseks võib tööandja pilte küsida või mitte.

https://www.aki.ee/isikuandmed/juhendid/isikuandmete-tootleja-uldjuhend

Toon väja teksti leheküljelt 39.

Millal on nõusolek kehtiv?

Nõusolek on vabatahtlik tahtveavaldus, millega isik teadlikult lubab oma
isikuandmete töötlemist. Nõusolekut ei loeta vabatahtlikult antuks, kui
isikul puudub vaba valikuvõimalus või ta ei saa nõusoleku andmisest
kahjulike tagajärgedeta keelduda või seda tagasi võtta. Nõusolek ei ole
antud vabatahtlikult, kui näiteks teenust ostes puudub valikuvõimalus
elektroonilise reklaami saamise osas („Me ei sõlmi Teiega seda lepingut,
kui Te ei ole nõus meilt edaspidi uudiskirju ja soodsaid pakkumisi
saama!“).  Sama kehtib ka olukorras, mil isikul puudub võimalus anda
nõusolek iga andmetöötluse eesmärgi puhul eraldi.  Nõusolekut ei loeta
vabatahtlikult antuks olukorras, kus inimene ja andmetöötleja on selgelt
ebavõrdses olukorras (eriti avaliku sektori asutuse puhul või töösuhetes)
ning on vähetõenäoline, et isik andis konkreetses olukorra nõusoleku
vabatahtlikult.

tööelu koduleht väidab järgmist:

Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 12 lõike 3 kohaselt on tööandja ja
töötajad kohustatud ohutu töökeskkonna nimel tegema koostööd. Seega peavad
pooled kaugtöö töökeskkonna riskide hindamiseks kokku leppima, kuidas
kodust töökeskkonda hinnatakse, kas piltide või video abil või lubab
töötaja isegi töökeskkonnaspetsialisti oma koju. See on valikute koht. Kui
töötaja keeldub kõigist võimalustest, siis ei tee ta koostööd ning
tööandja võib keelduda sõlmimast kaugtöö kokkulepet.

https://www.tooelu.ee/et/34/mis-kaugtoo-millal-voib-kaugtood-teha#kaugtoot
aja-tootervishoiu-ja-ohutuse-juhis

Lugupidamisega

Vello Raja

vanemspetsialist

linnaosavalitsuse kantselei

Metalli 5

58837335